1 vecka

Idag har jag varit i Kenya en vecka, allt har gått väldigt fort. Känns som om det var igår jag lämnade Sverige samtidigt som det känns som en evighet sedan...

Vid 14.00 idag samlades alla på fotbollsplanen för att köra uppvärmning á la Friskis och Svettis med vår idrottslärare Tina Frisk, i bakgrunden pumpades afrikans musik. Riktigt härligt. Därefter delades vi in i lag och vi skulle därefter prova på fyra olika sporter vilket var väldigt kul. Volleyboll, något som hette något med frispee (tänk fotboll fast med frispee), kubb och till det bästa; afrikansk dans! svårt men galet kul. Efter ett två timmars träningspass avslutade jag och Gabriella med att spela lite tennis vilket var sjukt kul, har inte spelat tennis på jättelänge och detta var verkligen inte sista gången. För att avsluta denna hurtiga dag blev det ett svalkande dopp i poolen med lite solandes på det. Gilla!

Efter middagen träffade jag och Gabriella på våra grannar här på skolan, Hakuna och Matata. Två sköldpaddor, mycket trevliga typer. Nu sitter vi ett gäng uppe i Zebra rummet, lyssnar på musik och tar det lugnt. Snart blir det cykelrace!

2011-08-24 | 18:43:16 | Kenya 2011/12 | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Eva-britt Sundkvist

Hej manda

Roligt se dig på bild,med de fina sköldpaddorna.

Verkar om det är ett bra liv för dig ha det fortsatt bra

tusen kramar

mormor

2011-08-24 // 21:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback