Nakumatt

Allt är farligt billigt här! Nakumatt, butiken där du hittar allt från cyklar, sängar, peruker och mat (dock inte häftstift) levererar sjukt låga priser. Ett paket nudlar kostar 2 spänn, en 33 cl cola likaså. 2 liter kostar 13 kr. Köpte skrivhäften idag för 1.5 kronor, galet!
Mina fina inköp gick väl på typ 50 spänn + att jag även köpte... minns inte men jag vet att jag köpte något mer!

I alla fall, allt är galet billigt och här är fett kriminellt. Idag när vi var på väg till Junction stod en av alla matattus (minibuss som är packad med sjukt mycket för många kenyaner) till vägkanten och det ända man hör är massa skrik, därefter ser vi hur en kille tar upp ett stort baseballträ och slår på ena personen inne i mattatun. Folk blir allmänt galna, börjar skrika och samlas i en klump. Fett scary. Förmodligen hade personen som blev slagen försökt sno något från någon, förekommer detta har omgivningen laglig rätt att slå denne person, vilket förmodligen var vad som inträffade idag. För vilken normal person slår annars någon med ett en meters långt baseballträ?

2011-08-23 | 23:54:36 | Kenya 2011/12 | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback