Masai Mara Marathon 18-19 november

I AM BACK ON TRACK. Och jag har sprungit bland zebror och Kenyaner.
Har haft en riktigt bra helg. Bussresan till Masai Mara gick snabbt och smidigt, dock var bumby riden värre än till Base Camp. När vi kom fram satte vi upp tälten sen skulle vi bli serverade middag som vart typ 2 timmar försenat för elbilen hade fått punka... Vi hade mött den ståendes på tre hjul typ 3 timmar innan. Men man är inte förvånad längre så det var bara att vänta. Efter middagen gick vi och la oss, min första tanke var att jag aldrig mer skulle sova i ett tält, jag sov hela skitbra hela natten. Halv 7 nästa morgon sattes Flo-rida på högsta volym på på campet och därefter var taggmodet igång, spelades musik hela morgonen, åt frukost, packade ihop tälten, Åsa och Lars fick punktering på bilen, vi var på väg mot starten.
Starten vart 1 timme försenat, ovanligt... Men sedan stack vi iväg, 5 kilometer på savannen bland vilda djur. Det var sjukt jäkla varmt, inte ett enda moln. Och jag har konstaterat att Kenyaner är jäkligt bra på att springa, deras ben består endast av muskler, sjukt.
Efter loppet var det direkt tillbaka till campet, trycka i oss en varsin korv och sen sätta oss i bilen för att åka hem igen. Men det var värt det. En upplevelse att ha varit med i ett Kenyansk Marathon men Masaier på det.
Jag har tältat 50 meter från ett lejon. Jarrå! ett eller flera (oklart) lejon smög runt 50 meter från våra tält, hyenor och gnuer var några andra små kompisar som vi hörde på kvällen innan vi skulle sova. Men lejonet var ändå fett med mäktigast.



2011-11-20 | 15:16:32 | Kenya 2011/12 | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Evabritt sumdkvist

Manda vilken spännande helg du haft att springa marathon på savannen något man kanske bara gör en gång. Härligt för dig kramar mormor

2011-11-20 // 18:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback