Plugg,

plugg och åter igen plugg... Haft och har sjukt mycket i skolan den här veckan och nästa vecka därför dålig uppdatering på bloggen. Idag skrev jag ett prov på två timmar och en kvart, bland det jobbigaste jag gjort på länge. Imorgon kör vi engelska prov och på fredag köttar vi matte prov för att sedan sätta oss i bilen för en 7 timmars lång bilfärd. Why? Jo för jag ska till Masai Mara, igen!
Jag skulle egentligen ha sprungit Nairobi Marathon för några helger sedan men på grund av Al-Kebab var vi tvungna att ställa in det. Istället ska jag springa marathon på SAVANNEN, hur coolt? Dock endast 5 kilometer för kände att 2.4 mil var lite väl långt i denna hetta.
Detta marathon är lite dyrare än vad Natrobi Marathon så jag frågade vår rektor varför det var så, detta fick jag till svar:
- Masaierna måste ju passa på alla lejon så dom inte går till attack och masaier måste ju också få lön.
Springa på savannen bland zebror och lejon är inte något man gör på en vardag så jag kände att det var värt att betala lite extra. Så ja. Fredag klockan 11.00 sätter jag mig i bilen för en lång bilfärd till mara där vi ska tälta en natt på savannen, därefter delta i Masai Mara Marathon för att sedan sätta oss i bilen på väg hem igen. Kan låta ovärt men för mig känns det värt då jag tror att det kommer vara en sjuk upplevelse att springa bland zebror.
Och hur många gånger i ens liv får man chansen att springa på savannen bland vilda djur?
BILDER FRÅN TIDIGARE ÅR

2011-11-16 | 21:26:00 | Kenya 2011/12 | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Evabritt sundkvist

Hej Manda det låter ju spännande och något man förmodligen bara gör en gång,lycka till med alla prov och maraton i masai mara många kramar mormor

2011-11-16 // 22:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback