1 månad

Ganska exakt på minuten för en månad sedan landade jag på Jomo Kenyatta flygplats i Nairobi. Obegripligt sjukt hur snabbt tiden gått. Säger det jämt men det är så sant som det är sagt. Nu är det torsdag, kändes nyss som det var fredag. Tiden går för snabbt många gånger, andra alldeles för sakta... 

En månad var det, en av de roligaste månaderna någonsin. Jag älskar detta. Tack mor och far för att jag fick åka hit. Älskar internatliv, älskar att bara kunna öppna dörren så har man någon där. Älskar att ha känslan att man är utomlands samtidigt som detta är mitt hem. Känslan är bra helt enkelt.

Till något annat, en dag som denna har jag hunnit;
  • Uppleva en kaotisk morgon
  • Friskis & Svettats i värmen som avslutades med hällregn
  • Besökt Kibera
  • Pluggat
  • Druckit te
  • Hängt i Zebra
  • Köttat samhälle så att klockan nu hunnit bliva 01.26 och jag börjar få känslan att det är dags att sova!

Lala Salama
kära vänner.

2011-09-15 | 00:26:04 | Kenya 2011/12 | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anonym

Manda vad tiden går fort,det är umderbart att du trivs och känslan är bra. Mycket som händer ! Alla som läser din blogg har nog också en härlig känsla för du ger så mycket i ditt sätt att utrycka dig så man känner att man är nära hela tiden jag är glad att mamma och pappa gav dig denna chans att ha en underbar tid med kamrater och alla uppleveser även om de kan vara starka ibland, ha det nu fortsatt bra. Många. kramar till dig mormor

2011-09-15 // 07:06:04
» Anonym

Det är så kul att höra att du är så nöjd. Jag är glad för din skull och glad för att du hittade detta och att vi hade möjlighet att låta dig åka. Ett minne för livet....även om vi saknar dig.

Kram Mamma

2011-09-15 // 08:05:05
» Madde

Manda kul att se att du har det så bra.

Vi saknar dig här hemma.

Albin ville bjuda dig på hans kalas nästa vecka men det blir lite lång väg att åka kanske.

I dag är det fredag och då lyxar vi till det på ön jag och barnen med lite tacos.

Kram på dig.

2011-09-16 // 14:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback