Nairobi Hospital

Idag har jag spenderat 4 timmar på ett sjukhus, närmare bestämt Nairobi Hospital. Vilket faktiskt var väldigt kul! Amanda har nämligen skadat sitt knä igår på aktivitetsdagen och Siv (sjuksköterskan) tyckte att hon borde röntga det, sagt och gjort. Jag, Amanda och Hanna åkte till Nairobi Hospital där vi möttes upp av Janet som vanligtvis jobbar på skolan. Amanda fick registrera sig och sedan intog väntetiden. Besökte cirka fyra olika avdelningar, fick sitta och vänta en timme på röntgenbilderna och under den tiden lärde vi oss sjukt mycket Swahili av Janet, vilket betyder att jag nu är ännu grymmare än jag tidigare var! Kan räkna till 10, bara det. Och jag läser inte ens Swahili.
Färdig röntgad

Denna unge började vi snacka Swahili med medan vi väntade på provresultaten, slutade med att hon började snacka en jäkla massa och där brast vår kunskap. Sjukt gullig tills det att hon började bita Amanda i benet och kasta blommor på oss... Hon försökte även sno mitt vatten, inte ok någonstans. 
I taxin påväg hem igen vart det lite soligt så fick låna chaffören Nelsons supersnabba brillor!
Här har vi honom, skön snubbe den där Nelson! 

Nää, nu är det dags att sova, upp tidigt imorgon! Lala Salama kära vänner

2011-09-21 | 22:29:18 | Kenya 2011/12 | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Evabritt sundkvist

Hej Manda ha det nu så bra på safari, det händer mycket hela tiden hörde att pyttan (Anna)är i din skola av hennes mamma Maria. Det blir nog en upplevelse tänker på dig många kramar mormor

2011-09-21 // 22:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback