Helgen som passerat

Okej, lö helg. Fredagen var topp. Hade svinaroligt. För det första sov Maja hos Moa så efter skolan spelade dom först fotboll och jag gled runt och gjorde ingenting och efteråt åkte vi till Yaya, handlade mat och sedan gick vi hem till Moa. Vi köpte helt oklara saker med det blev faktiskt gott. Gurka, paprika, sallad. Pitabröd, avocado, torkat kött. Inte riktgit någon baktanke där men det blev en god sallad och sen gjorde vi guacamole, stekte pitabröden som vi snittat och fyllt med ost så det smälde. RIKTIGT GOTT må jag lova. Åt middag på Moas balkong och sedan utgång. En av alla bättre kvällar här. 
 
Lördagen bestod av en tur till Java och sedan skolan där julbazaar väntade, nordisk julmarknad med andra ord. Julkänslan infann sig dock inte då solen sken och det var lökigt varmt. Men allt svenskt man kan tänka sig fanns till salu! På eftermiddagen hann jag trycka i mig en gratis jultallrik (chill) och jag som gått och suktat hela dagen efter en blev ganska glad. Av någon anledning har jag varit väldigt sugen på sill så fick äntligen lite sill i mig! Vid halv 7 bar det istället hem mot Christoffer där avskedsfest för hans mamma samt Ellas familj väntade. Fasen LYX på hög nivå. Hela huset var fulllt med en massa ambassad-folk, libanenisk buffé, klasskakor, jordgubbar, servitörer som gick runt och jobbade, kebabtillverkning i trädgården och så lite 80-talsmusik på det! Riktigt gott och roligt. Vid 11 - halv 12 hade folket värmt upp kroppen med dryck så då blev det dans! Alltid lika roligt att dansa med lärarna. Svenskalärare Åsa, mattelärare Lars, historielärare Månsan, filosofilärare Mia och biologilärare Pär var på plats. Hann med att dra några sköna moves med allihopa innan jag och Anna åkte och hämtade Moa och sedan drog vi till Casablanca där skolan hängde! Åter en bra dag
Söndagen var dock konstig, fram till eftermiddagen gjorde jag inte ett dugg. Åkte till boardingen där alla var fett tråkiga så jag gick ensam till Junction och handlade credit (mobilpengar) till folk som behövde. På den rolighetsnivån befann jag mig på. Men det blev dock bättre! Moa gled förbi på eftermiddagen så jag, Maja, Moa och Kalle gick till Art där vi åt middag, bland det bästa som finns helt seriöst. Sen gick vi till Nakumatt och handlade ingridienser till guacamole, köpte natchochips och åkte sedan tillbaka till internatet där vi fixade allt, satte ihop sofforna i Zebra och kollade sedan på Project X. Jättemys. Efter filmen blev det bastu med Niclas, Emil och Gustav innan Leonie kom med sin ljuva stämma "It's past ten, it's time to go to your room"... Jag och Moa åkte hem med andra ord och idag har dagen bestått av Biologi, swahili och träning. Friskis och joggning hem. SNART LOV kan inte fatta!
 
Baxade lite bilder från Hannas blogg eftersom jag blivit sämst i världen på att ta egna bilder.... 
 
 

2012-12-10 | 19:06:03 | Kenya 2012/13 | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anonym

Manda ännu en en helg med händelse!!!! Hoppas också du klarar plugget som var kvar också sedan är det ju lov som väntar!!!!!! Som du längtar men som mormor, tänker jag också att du skall försöka vila lite och njuta av att inget göra. Nu blir det många kramar till dig mormor

2012-12-10 // 22:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback