Onsdag

Tja, tja!
Känns som det var en evighet sedan som jag bloggade men har helt enkelt inte haft tid. Igår direkt efter skolan drog jag och 5 andra till Prestige där vi tog ut pengar för att vi skulle gå och boka bussbiljetter ner till Mombasa. När vi kom till busskontoret vart det dock sura miner, lördagmorgon hade dom ställt in bussen. Inte förvånad, är ju trots allt i Kenya.. Vi drog istället till Toy och shoppade! Köpte tröjor för 4 kronor, värt!
När vi kom hem bokade vi istället taxi med Peter så nu åker jag, Amanda, Hanna, Johanna, Axel, Axelina och Max taxi ner tillsammans. Känns ändå fett skönt att ha en egen chafför så man kan stanna när man vill med mera.

Idag har det varit varmt, som alla andra dagar den här veckan men i alla fall. 30 grader i skuggan. Klagar inte, fruktar regnperioden alltså. Efter skolan drog vi en snabbis till Junction för att fördröja tiden till fotbollsmatchen mellan Swedish school och Rift Valley skulle börja. Dock vart det ändrade planer. Amanda lyckades övertala mig att följa med henne till toy (igen) så vi tog en Citi Hoppa dit. Köpte två tröjor till, hehe. En för 8 kr och en annan för EN KRONA, så galet billigt!!!! Så ja mormor, jag kommer fortsätta köpa kläder fast du tycker att jag har för mycket. När det kostar 1, 4 respektive 10 kronor känner jag att jag kan bli några tröjor rikare och ge dessa personer jag köper kläderna av mat för dagen! Båda blir glada då liksom, god gärning över det hela.
Nu sitter jag utanför matsalen och försöker plugga, går sådär. Ganska ofattbart att jag badar i turkost vatten om tre dagar. Ska bli så himla skönt! Nää nu måste jag försöka komma igång med pluggandet! cccuuu
Hej fina syster! Kilifi i vintras...

2012-02-22 | 18:55:39 | Kenya 2011/12 | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anonym

Hej my princess number two,

Låter som du njuter av ditt liv i Àfrika hela tiden. Din fina syster och din fina mamma :) saknar dig här hemma. Plugga på! Puss älskar dig <3

2012-02-22 // 19:49:55
» [email protected]

Manda härligt. Det låter (men det är väl fullt i garderoben) men det är som du säger de som säljer blir glada och du likaså, tänker på dig kram mormor

2012-02-22 // 20:27:06
» [email protected]

Visst ja härlig bild på Emma

2012-02-22 // 20:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback