32 grader

Igår åkte vi som sagt hem till Julia, som för övrigt är dagelev här om ni inte förstått det ännu. Vi spelade mario cart och efter några timmar åkte vi till Gallerian i Karen och käkade pizza. Riktigt gott och en mysig eftermiddag! Vi var som sagt tvungna att vara tillbaka på internatet igen klockan 18.30 eftersom vi har så oerhört underbara regler här. Men några timmar borta vart det i alla fall!


Nairobi har helt seriöst kommit in i en värmebölje-period eller något liknande. Det är galet varmt konstant. Även idag stiger termometern över 30-graders strecket. Helt galet varm och skönt för den delen också!
För tillfället sitter jag och pluggar Geografi och klockan två har vi möte i biblioteket om Fältstudieveckan som är nästa vecka. Jag ska till två olika byar här i Kenya, Kusa och Kisumu tror jag det var. Nu ska jag fortsätta vara duktig och skriva på min uppsats om svälten på Afrikas horn......
En gammal bild på Viktor, Manfred, Max och mig från Masai Mara!

2012-03-14 | 11:38:06 | Kenya 2011/12 | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback