Hej svejs

Igår efter skolan skulle jag plugga lite geografi, gick sådär. Vid klockan fyra hade jag bestämt träff utanför Junction med Monica som är en av lärarna på skolan vi brukar vara på ibland i Kibera. På grund av att det tydligen är oroligt i slummen nu har vi inte tillåtelse att vistas där så för att kunna leverera maten så bestämde vi träff vid Junction istället. Får bara hoppas att maten går dit den ska och inte hem till dem... Åter igen det här med tid, vi hade bestämt att vi skulle träffas klockan fyra men istället för att komma försent hade dom totalt åkt till fel ställe. Ibland är det tusan svårt att kommunicera med dessa människor. Jag, Axelina och Hanna gick medan vi väntade till Art och chillade där. När vi lämnat av Majsmjölet som vi köpt kom Johanna och så satt vi på Art och snackade. Tanken var som sagt att vi skulle träna men vi glömde helt bort tiden och när jag kollade på klockan hade det redan hunnit bli middag!! Så vi gick och köpte lite avocado och drog sedan hem. Resterande timmar av kvällen bestod av plugg. Alla har så SJUKT mycket i skolan just nu!!
Men jag kämpar på, om sex skoldagar är det LOV och nästa lördag kommer HEEEEEDIYEH och då blir det DIANI! Klagar inte det minsta på mitt liv, egentligen. Men skolan kunde få vara lite lugnare än vad den är för tillfället. 
Jag tillsammans med Florence till vänster och Monica i mitten utanför Junction!

2012-03-29 | 07:50:09 | Kenya 2011/12 | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» EMelie

Åh du får hälsa Florence och Monica från mig, om dom kommer ihåg mig ;P

2012-04-09 // 18:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback