Infekterad hals, wehå

Vid klockan ett rullade det av mot Dr. Plaza, Nairobi Hospital. Siv min underbara sjuksköterska som skickar en person med en sticka i fingret till sjukhuset hade gjort likadant med mig, fast halsen. När vi efter köandes kom fram, ja och Janet, blev det till att vänta som man så många gånger förr gjort i detta land. Efter ett tag blev jag inkallad till en doktor och två minuter senare var jag därifrån. Hade tydligen någon infektion i hela halsen men om det var halsfluss var ganska oklart. Fick i alla fall recept på antibiotika och två andra olika piller så nu ska jag äta åtta piller om dagen i en vecka, nice. Kändes väldigt trevligt att betala 300 kronor för ett besök som varade i två minuter, tackar vet jag gratis sjukvård. Efter besöket hos doktorn jag inte minns namnet på gick vi till apoteket för att hämta ut mina piller. Fick vänta i yttligare en evighet innan det bar av hemåt igen. Sedan dess har jag legat i min säng och kollat på film samt sovit. Nu måste jag försöka ta tag i pluggandet även om det tar emot enormt. Hatar att plugga när det finns så mycket annat roligt att göra!
Mina fina i Diani.

2012-05-14 | 18:23:51 | Kenya 2011/12 | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» [email protected]

Manda du måste ta det lungt om du har en infektion i kroppen vad är det för tabletter du fått tänk på att man tar dem i samband med mat och dricker mycket vatten när man har en infektion sov och vila dig Manda kramar mormor

2012-05-14 // 19:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback