Helg nr november

Helgen har gått lika fort som alltid. 
I fredags började jag, Moa och Anna med att åka ner till DownTown och helikopterplattan eftersom Anna var sjuk i torsdags. Vi köpte med oss lite picknick från Uchumi och sedan satt vi där uppe i solen och kollade ut över Nairobis alla skyskrapor, nästan lika bra som New York!
Efteråt gick vi runt och gjorde ingenting, princip. Sedan skulle vi ha mission hitta buss i Nairobis trafik när den är som bäst. Tog seriöst upp mot en timme utan resultat, det började bli mörkt så vi frågade helt enkelt en grabb om var bussarna startade. Han var asskön så honom chillade vi med hela resan hem som för övrigt nästan tog en timme... Vi gick till Nakumatt, Prestige, jag köpte nudlar sen åkte vi hem till Moa och chillade där hela kvällen. 
Igår, lördags, hängde jag på skolan tillsammans med lite folks innan jag, Frida och Maja fixade oss och sedan åkte till Yaya för att handla inför Moas birthday! Moa älskar popcorn så vi köpte sjuuukt mycket popcorn helt enkelt. Sen gick vi hem till henne för att förbereda allt (Moa var inte hemma utan i Lake Naivasha). Vi gjorde en lång popcorn-girlang (ascool), ställde fram chips, kladdkaka, ljus, musik med mera. Alla kom och när Moa klev innanför dörren sjöng vi och sen vare fest. Jätteroligt var det faktiskt!! Sedan var det event och fest på riktigt. Riktigt bra kväll! 
Idag började jag dagen med en dusch och sedan träffade jag en tjej vid namn Tamara som bott hos oss sen i torsdags men som jag träffade första gången IDAG... Ett tecken på att jag knappt aldrig är hemma haha! Nu har hon i och för sig åkt tillbaka till Kisumu där hon volontärarbetar men det var ju kul att hinna träffa henne i alla fall! Vid lunch drog jag och träffade Anna Brantish. Jag var sugen på potatis så vi gick till Art och åt potatis! Fett gott. Satt där i några timmar och snackade, myyyys. Sen gick jag tillbaka till internatet, käka lite mer, gick tillbaka till Junction där jag träffade Moa och Anna så följde jag med dom till Libanesen där dom käkade mat och nu är jag hemma i min säng. Åter igen en bra helg! 
Nu är det ny vecka med ny period vilket betyder att jag inte längre har Religionskunskap utan inleder det hela med Psykologi.... Tänk er, psykologi i 1 timme och 40 minuter varje fredagseftermiddag, döda mig. 

Hej då 

2012-11-11 | 20:16:11 | Kenya 2012/13 | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» [email protected]

Hej kul att höra att du återigen, haft en bra helg. Men du klarar psykologin det gäller bara att du är lite lyssnande, och använder din empatiska sida. Så är det lättare att förstå, också spännande. Skall fixa det vi pratat om har skrivit på en lapp så jag inte skall missa det imorgon. Nu får du sova gott och hälsa Faiza och Peo. Ps du kan ju kolla med din syster, tror att hon också har psykologi. Tusen kramar. Mormor

2012-11-11 // 20:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback