Ingen mobil, igen

Gårdagens påminnelse till mig själv: Lägg för tusan inte pengar och mobil i fickan. För nu har jag varken eller kvar...

Råkade bli lite rånad igår påväg till skolan. Satt i en fullpackad matatu och sen spårade mitt grannhärskap och snodde allt vad jag hade i mina fickor när jag skulle kliva av. Höll fast mig lite smått sådär men jag överlevde och upptäckte det inte förens äckel-matatun åkt iväg att både mobil och pengar var borta. I och för sig bara 1000 shilling vilket är ca 80 kronor men telefonen var en smärre förlust då jag köpte den för 2 veckor sedan... Men jag får väl se det som en läxa, inget liknande har hänt innan så det var väl bra att jag fick en tankeställare. Och så kan vi ju vara glada för att det inte utfördes på ett värre sätt. Bara lite fasthållning sådär men jag mår bra! Hade bara lite panik i självaste stunden eftersom jag inte kom låss, wehåå. 
Idag väntar event, gårdagen var för övrigt bra! Åkte ner till Kibera och lekte med barnen, åt kakor som vi köpt med för att fira deras skolavslutning. En del barn fick priser för resultat på prov etc. Godwin vann en skrivbok för bästa "städare" haha. Söta ungar! Här är en liten pöjk som vann 2 hela skrivböcker, 1a pris! http://instagram.com/p/SYB3wsCf_6/?ref=nf 

Sedan var det stress tillbaka till skolan, lunch och psykologiprov. Gick väl helt okej. Köttigt som tusan!!!!! 
Hej från ett soligt och varmt Kenya!

2012-11-24 | 09:22:05 | Kenya 2012/13 | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» [email protected]

Manda, vet inte vad jag skall säga, men du är i ett annat land med andra tankar, och naturligtvis !!!!! Du får inte utsätta dig och åk inte ensam!!!!!! Skönt att du inte blev skadad. Manda ha det nu bra och var rädd om dig!!!!!! Kramar mormor

2012-11-24 // 10:47:52
» Mammi

Herregud! Tur att du lever min älskling och att inget värre hände. Men du tänkte för nu och som sagt tänk på att du är i Afrika. Matuta får du väl inte åka?! Inte nu ivartfall! Ta hand om dig! Älskar dig! Puss puss

2012-11-24 // 16:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback