Regn

Nu är jag hemma från Nakuru och hej hopp vad regnperioden verkligen kommit på riktigt! Det bara öser ner till och från, galet.
Nakuru var bra, glömde kameran så har fotat men min iphone så bilder får ni sen! Vi kom fram vid lunchtid igår så då åt vi lunch innan vi skulle iväg och kolla på någon vulkan, fattade inte riktigt. Hur som kom vi inte ända fram för vägarna hade regnat bort, Hello Africa, så vi fick åka tillbaka till hotellet igen. Vid 6, eller kanske var 5 minns inte, åkte vi iväg igen för att se på en teater. Den mest konstigaste någonsin. Förstod hälften... Sjukt seriösa var dom i alla fall. När vi kom tillbaka tog jag och några till en promenad i byn som vårat hotell låg i. Lite random sådär men det var kul, snacka om att bli uttittade! vitingar kan inte ha varit en vanlig syn.... 
På kvällen var det utgång på ingång. Testade Nakurus uteliv på två olika klubbar, hade festligt kul men Nairobi slår nog Nakuru trots allt! 
Tidigt imorse var det frukost och sedan dags för safari. Lite fail, regnat så mycket så noshörningarna som kännetecknar Nakurus nationalpark hade förflyttat sig så vi såg typ bara 4 stycken. Sen en nedrans massa fåglar och sen det gamla vanliga, giraffen, zebran, impalan, gnuen och så buffeln, typ så. Men det var trevligt ändå. Tog  två timmar att bara ta sig in i parken för att tänka snabbt är inte kenyaners starkaste egenskap! sen åt vi snabb lunch och tillbaka till Nairobi. Satt i bil från 7.30 imorse till 17.00 på kvällen, minus 30 minuters lunch. 
När vi kom tillbaka till skolan bestämde sig jag, Moa och Anna för att gå hem, just på grund av att vi åkt så mycket bil. När vi var vid mig drog vi en spontanare och testade den nyöppnade restaurangen som ligger i hörnan vid mig, ett lokalställe med afrikans mat. Billigt var det. Hamburgare + pommes för 20 spänn jämfört med Arts för 65! Inte för att vi testade den, antar att Art har aningen högre standard på sina burgare men ändå. Får bli nya haket! Vi beställde varsin samosa, snackade lite med folket innan vi drog hem och nu ligger jag i min säng. Ska äta lite soppa sen tänker jag duscha, plugga och sova! 
Imorgon ska jag faktiskt träffa Frida Höjvall som kom hit i lördags, ska bli kul! Svejs på ett tag

2012-11-04 | 17:59:42 | Kenya 2012/13 | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» [email protected]

Är Frida där på studie besök eller vad, vad skönt att komma isäng lite tidigare kroppen kanske tycker det är skönt bara krypa ner och njuta i regnvädret. Kram Manda

2012-11-04 // 19:36:39
» [email protected]

Är Frida där på studie besök eller vad, vad skönt att komma isäng lite tidigare kroppen kanske tycker det är skönt bara krypa ner och njuta i regnvädret. Kram Manda

2012-11-04 // 19:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback