Snart helg

Länge sedan sist men allt som hänt är princip plugg och träning, inte så värst intressant. Igår köttade jag träning fullt ut. Boxercise 1 timme (sjuuuukt jobbigt), Zumba 1 timme (fullt skak på rumpa och kropp) och sedan gick jag, Moa och Saga hem och därefter middag + matteplugg. 
Idag gick jag och Moa till skolan och efter skolan var det 1 timmes yoga (inte direkt min grej....) men sjukt bra styrka, och sedan gick vi hem. Snacka om att jag har träningsvärk nu, men skön sådan. Att gå hem i ganska snabb takt tar cirka 30 minuter så det är faktiskt braaa! När jag kom hem åt jag middag och jag och Faiza pratade om allt mellan himmel och jord eftersom att jag princip aldrig har tid med sådant!
Resten av kvällen har gått åt psykologiplugg då jag åter igen har prov imorgon. Matteprovet gick väl sådär om vi säger så, hoppas jag får G, nedrans svårt var det... 
Denna vecka har jag tusan haft tre prov och det blir inte bättre. Swahiliprov i måndags, matteprov idag och psykologiprov imorgon. Nästa vecka väntar hemtenta och Biologiprov. Tre veckor sedan lov, jag kan faktiskt hålla ut!

Imorgon är det äntligen fredag och jag ska iväg för att möta Frida klockan 10 och sedan ska vi ner till Kibera för att vara med på alla barnens graduating inför lovet! Detta lov motsvarar vårat sommarlov så nu är princip alla kenyanska skolor lediga i över en månad och sedan börjar man i nya klasser. Vi tänkte köpa med saft och kakor så det blir lite fest av det hela. Vad kvällen har att erbjuda vet jag inte ännu, det pratades om Etiopisk mat, får se! 
Kram till er där hemma i kylan! liiiiiite avundsjuk är jag även om jag vet att jag skulle tröttna efter 1 timme om jag väl var hemma haha
 

2012-11-22 | 19:49:39 | Kenya 2012/13 | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» [email protected]

Vad myssigt att läsa dina rader, vad myssigt att påtats med Faiza i lugn och ro mycket plugg, vad jag förstår. Men hoppas att allt går bra för dig det är ju som jag brukar säga det är ju ändå skolan som är det viktiga !!!!!! Vad roligt att ni köper kakor och något att dricka för barnen i Kiberi. Önskar dig en bra fortsatt vecka och helg. Lycka till med allt och kämpa. Tusen kramar. Mormor

2012-11-22 // 20:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback