Nyduschad

Detta inlägg skulle ju självklart innehålla en lång text som jag skrev men den försvann igår, orkar inte... Får dra hela storyn igen som började i onsdags med plugg på Art (väldigt effektivt denna gången faktiskt). Efter ett tag kom Moa och hennes nya kompis Anna dit så jag och Sanna hängde lite med dom innan vi tog bussen hem och då blev det mer plugg...
Igår slutade jag vid två så då satte jag mig vid poolen för att plugga lite till. Efter ett tag kom Moa och frågade fall jag skulle med till Kibera vilket faktiskt kändes behövligt då jag inte varit där sedan jag kom tillbaka. Sagt och gjort. Gick och hämtade Maja sedan åkte  vi 4 ner till Power Women Group (en organisation för HIV/aids-smittade kvinnor) hälsade på dom innan vi började knalla mot "min" skola som jag hängde en del på förra året. Jag hade varken förvarnat att jag skulle komma eller att jag var tillbaka i Kenya så det blev en chansning om dom fortfarande var kvar på samma ställe. Men det var dom. När jag öppnade dörren och klev in frös "läraren jag inte minns namnet på" till och sedan lös hon upp och sprang fram och kramade om mig, härlig känsla! Hon blev helt förvånad och det var verkligen roligare än förväntat. Tillochmed barnen kom ihåg mig och gud vad många av dom blivit stora och vuxit! Lille Godwin, en av mina favoriter, hade blivit jättelång! Efter ett tag kom både Florence och Monica dit och då blev det kärt kramkalas åter igen. Faktiskt väldigt kul att träffa dom alla igen även om alla barnen inte var där just då... 
När vi hängt där ett tag gick vi till en annan skola men där hade dom redan hunnit sluta så det var bara fyra små barn kvar. När vi sedan gick tillbaka till PWG plåtskjul där taxin skulle hämta oss kom fem av eleverna från Florence skola och ville prata lite, hålla hande och hänga, myssss-ungar! 
Därefter åkte jag hem, duschade, tvättade och vid halv 8 kom Anna och Clara och hämtade mig, sen åkte vi och hämtade Christoffer innan vi begav oss mot Zen Garden, Nairobis absoult bästa SUSHI-ställe! Så sjuuuuukt gott var det. Vi beställde två stora sushi-platters med 29 bitar styck på som vi delade på + misosoppa. RIKTIGT MYSIG OCH GOOOD KVÄLL! Kom hem strax innan halv 12 någongång.
Idag vet jag inte riktigt vad som står på aktivitetslistan, bör träna! Imorgon väntar hur som vårat första STUDENTMÖTE som går av stapeln på ART, givet! Så taggad på studenten att jag smått dör. 

2012-10-31 | 17:09:00 | Kenya | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» [email protected]

Oj oj vilken myssig dag att se alla barn och lärare igen och att de kom ihåg dig, du gör avtryck Manda vad härligt att ni fick en trevlig middag med sushi platter. Ha nu en skön helg och en bra planering till studenten . Kramar till dig och hälsa Faiza och Peo

2012-11-01 // 10:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback