Coca cola Zero

Igår var en sån där dag när man inte gör någonting alls men ändå så himla mycket... Svårt att förklara. Chillade hur som hemma fram till 12.00 då jag tog bussen till Junction/Art där jag mötte Anna och Ella. När jag kom fram till Junction var det hur mycket folk som helst och dom hade byggt upp ett Dj:bås där det pumpades musik. Fattade ingenting först tills dess att jag såg Coca-cola Zero skyltar princip överallt. Tydligen kom coca-cola Zero till Kenya i förrgår vilket var en sjuuukt stor nyhet som firades med dans, musik och gratis cola. 
Hur som hängde vi på Art i cirka två timmar, drack sjukt god jordgubbs-smoothie och runt två tiden skulle det tydligen komma en (guess what!) coca-cola zero HELIKOPTER och landa utanför Junction. Polisen var där och stängde av hela trafiken vilket gör att det kaosar, dock misslyckades helikopterföraren totalamente och kunde inte ens landa. Vid sådana tillfällen märker man att man inte bor hemma i Sverige för allt var så galet oplanerat, ingen visste någonting, plötsligt kom en helikopter som försökte landa vid tre tillfällen men misslyckades och helt plötsligt började bilarna åka igen. Inget fattade någonting och allt var bara riktigt dåligt uppstyrt. Men det var fest i alla fall. 
Gick till Nakumatt och köpte lite samosa för vi blev hungriga, åt samosas sedan gick jag tillbaka till Art och hängde där ett tag med Olivia och Sanna innan vi gick tillbaka till skolan. Käkade lite middag, hängde runt, tog bussen hem och gick sedan ut och träffade Anna Bohlin! Bra lördag med andra ord. Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Funderar på att följa med skolan till barnhemmet eller ta en sväng förbi Toy som jag FORTFARANDE inte varit på sen jag kom hit, s k ä m s. 
På onsdag kommer Johanna från Sverige och på torsdag väntar safari och Masai Mara, har det jävligt bra om inte annat. 
Bilder från "eventet" av coca-cola Zero....

Förstår egentligen inte varför det var en sådan Big Deal att en ny cola smak kommit till Kenya men det var tydligen väldiiiiiigt stort. Tänk om vi i Sverige skulle fira en sån sak på samma sätt i Sverige så fort vi får en ny läsksmak, helikopter, dj:s dansare, gratis läsk. Herre min gud.

2012-09-16 | 11:04:02 | Kenya 2012/13 | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» [email protected]

Oj oj vad härligt att få åka på safari igen är det något mormor skulle vilja så är det att få uppleva safari igen kommer att tänka på dig hela tiden. Hälsa Faiza och Peo kramar ha en bra söndag

2012-09-16 // 11:13:31
» gabbi din bästa vän

hahaha åååh det är så fint att kenya försöker iaf

Svar: ja som små afrikanerna <3 gillar starkt "gabbi din bästa vän" hahhah
mandaqv.blogg.se

2012-09-17 // 12:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback