Äventyr

Yoyo! 
Dom senaste dagarna har spenderats med Frida, Sara och Hanna till största del! Alla lika bra. Igår hade jag endast en lektion som alla andra fredagar och efter hängde jag, Moa, Hanna, Sara och Frida vid poolen ett tag innan vi gick till Art för en fredags-smoothie. Efter åkte vi hem på varsitt håll innan jag blev upphämtad av samma gäng för att sedan ta oss till Westlands och Fridas kompis Mohammed. Väl där hoppade vi in i hans bil och åkte i cirka 10 minuter vidare hem till en tjej vid namn Carolina där det väntades BBQ! Carolina jobbade på FN vilket alla andra också gjorde. Trevligt men lite underligt. Mycket mingel och mat på det. Var sjuuukt mycket svenskar där till min förvåning, alla till största del från FN... Lite senare drog vi vidare allesammans till Westlands där kvällen även avslutades, lyckad kväll med andra ord. 
 


Idag har vi varit ute på andra äventyr. Tog bussen ner till Town i morse där vi bytte till en Matatu som tog oss ut till Kitengela och därefter fick vi ta en taxi för att komma till Kitengela Glas som även var dagens mål. Jag var där förra året med skolan men alltid lika roligt att komma tillbaka. Förstår mig inte på det placet men det var en rolig dag hur som. Dom blåser glas där av endast återvunnet glas och hela stället är uppbyggt som en sagovärld.
På hemvägen fick vi skjuts ända till Gallerian i Karen där vi avslutade på Art med lite ny energi innan vi tog matatu hem igen. Resterande kväll har jag spenderat på Skype vilket varit kul det med. 
Nu ska jag duscha och sen princip sova för imorgon väntar nya äventyr. Bestämde mig spontant att följa med Hanna, Sara och Frida till Lake Naivasha och Mt. Longonot imorgon sen kom jag även på den lysande idéen att vi kunde campa lite, sagt och gjort. Klockan 8 imorgon åker vi ner till Town för att sedan hoppa på en direkt-matatu till Naivasha och sedan blir det att bestiga en vulkan (samma som förra året) och därefter checkar jag, Hanna och Sara in på Fisherman's camp medan Frida tar sig tillbaka till Nairobi. En natt i tält och sen får vi se vad vi mer hittar på. Börjar inte förens efter lunch på måndagar vilket är perfekt så att jag kan göra sådana här saker! Gäller att ta till vara på tiden fullt ut!! 
Ha det bra för det ska jag, tjoop! 
 
¨
Sist jag var på Kitengela Glas! 
 

2013-01-12 | 20:22:36 | Kenya 2012/13 | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anonym

Härliga äventyr hela tiden, är du bättre nu??? Hoppas det ha det så bra kramar mormor

2013-01-12 // 21:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback