Lake Naivasha + mt. Longonot

Nu är jag åter hemma från Naivasha! Har varit supermys och helt klart värt det. Igår morse tog jag, Hanna, Sara och Frida en taxi till Mt. Longonot som är vulkanen jag bland annat besteg förra året. När vi började vår vandring upp mot kraten ångrade jag mig direkt och undrade varför jag tusan bestämt mig att göra samma helvetesupplevelse på nytt, för jag minns hur jobbigt jag tyckte det var förra året. Men när vi äntligen tagit oss upp till kraten tog vi en fikapause, samlade nya krafter innan vi började vår vandring mot toppen och runt hela kraten. Och självklart var det mer än värt det när vi 4, om inte mer, timmar senare äntligen gått hela kraten runt och ner igen med en fikapause på högsta toppen! Jag hatar att vandra och ser egentligen inte poängen med det men någonstans så älskar jag det också. Älskar att känna att man princip vill dö och att det är jobbigt som tusan men ändå så fortsätter man att sätta fot efter fot framför sig. Inte för att man har så mycket annat val men det finns något som gör att jag någonstans faktiskt tycker att det är jäkligt roligt! 
Mt. Longonot från ovan!

Från vattnet... 

När vi kom tillbaka blev jag, Hanna och Sara skjutsade till Lake Naivasha och Fisherman's camp medan Frida åkte tillbaka till Nairobi igen! Jag har aldrig tidigare varit på detta camp utan det var PO som tipsade om det och OJ vad mysigt det var. Verkligen jättefint. Precis vid vattnet och bland tälten gick en massa får, ankor, påfåglar och apor och i vattnet bodde flodhästar! Man kunde hyra tält där vilket var perfekt. En dusch och sedan en mysig middag i restaurangen som även den låg precis vid vattnet. Kollade på solnedgången innan vi borstade tänderna och kröp in i tältet och spelade kort. En helt klart perfekt dag och kväll! 
Vi hade ställt klockan på 8 men snoozade fram till 9 då vi gick upp och åt frukost innan det var dags att börja ta oss tillbaka till Nairobi för att jag skulle hinna till skolan. Hoppade in i en matatu som tog oss till Naivaha Town och därefter en express-matatu hem till Nairobi! Hur smidigt som helst, hela resan gick på 30 kronor per person, helt klart värt jämfört med en taxi som som går på 450 kronor... Allt gick topp ända tills dess att vi kom ner till Town där trafiken var smockad! Vi stod hur länge som helst i kö men till slut kom vi fram och då var det bara att fråga efter vägen till railway station vilket visa sig vara enklare än förväntat. Väl där att vi flyt och vår buss, 111, kom på direkten! Hanna och Sara åkte till Prestige och jag fortsatte till skolan. Vid 16.20 kom Sara och Hanna tillbaka för att vara med på Friskis-passet som vi köttade oss igenom och därefter sprang jag och Moa hem och nu ska jag ta tag i lite plugg för resterande vecka har jag planer varje dag, vilket jag gillar starkt men måste klämma in lite skola också! Men det går la bra, Manda fixar allt. 

Äsch, ni kan ju lika bra ta del av mina planer! Fett skoj. 
Tisdag - Volleyboll, springtur och plugg! Hem till Moa ? 
Onsdag - Elins 18-årsdag vilket betyder födelsedagsfirande! 
Torsdag - Träffa Susan från International Aid Services, en biståndsorganisation här nere och möta familjerna som tar del av Kenya-kassen. Studentmöte på kvällen. 
Fredag - Kibera på förmiddagen, Hanna och Sara kommer hem från kusten! Utgång. 
Lördag - Helikopterplattan + citymarket. 
Söndag - Massajmarknad och möjligtvis bio. 
Måndag - Barnhem! 
 
Sedan får man inte glömma bort att jag går i skolan på allt detta men jag ska nog hinna med! Nu blir det plugg. 

2013-01-14 | 18:37:40 | Kenya 2012/13 | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anonym

Hej Manda. Ännu en äventyrs helg, du min vän ta inte kål på dig bara det är ju härligt att ni kan göra allt detta och att du faktiskt även tänker på skolan önskar dig allt lycka till Manda tänker på er hälsa alla flickor och Peo och Fazia kramar mormor

2013-01-14 // 21:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback