woop woop

Tänkte berätta om de senaste dagarna då jag om två dagar drar till kusten och chillar gaaalet i två veckor och där lär internet inte vara prio 1 utan det ger jag till sol och bad! 


Torsdag och lucia. Verkligen mysfaktor på hög nivå även om det är svårt att få in den äkta julkänslan. Vi åkte i alla fall som förra året till ressidentens hus där alla Nairobis svenskar befinner sig och tillsammans minglar man runt och äter pepparkakor, knäck, lussebullar, dricker glögg och har det allmänt bra. Sedan kollar man på svenska skolans lunciatåg och njuter av livet. Riktig bra kväll då jag även fick träffa lille Julia som jag inte sett sedan augusti!
Fredagen var en sjukt bra dag i allmänhet. Den började på topp och avslutades på samma vis. När jag kom till skolan fick jag i uppdrag att klä granen så jag och Isak raggade upp lite barn så klädde vi granen innan alla samlades utomhus i solen för tal och sång. Därefter kom en av dagens höjdpunkter, dans runt granen!! Kändes dock mer som midsommarafton men det var riktigt roligt! Sen blev vi faktiskt tvungna att ha psykologi vilket kändes lite smått oseriöst då alla bara ville sluta och få lov, vilket vi fick när klockan slog två. SÅ UNDERBART! Inge mer plugg på en månad!
Åkte och träffade Moa och Saga på yaya innan jag drog hem och duschade och sedan till skolan för boardingavslutning vilket var en klass i sig. För det första var det julmat som serverades, LAX i mitt heliga hjärta säger jag bara, så galet gott efter 4 månader! En massa uppträdaden blev det också. Sång, dans, tal, charader och podcasting! När kvällen var över drog princip alla till Junction och Art för att fira vilket även jag gjorde innan Axelina ringer och säger att hon redan kommit till skolan. Råkade missa tiden lite där. Drog dit och det blev ett kärt återseende. Checkade in på guesthouset innan vi åkte till Art och stannade där tills dom stängde. FUNNYBUNNY. 
Lördagen inleddes med lunch/frukost med Johanna och Axelina på Art, en sväng till skolan och sedan gick vi över till Impala där Safaricom live höll hus! En stor utomhuskonsert/event/festival. Assoft. Gratis och grejer! Camp Mulla uppträdde bland annat!! Maja och Moa gled även förbi. Nice som tusan att stå där i gassande sol och dansa lite till bra musik med en massa kenyanas, vi var princip dom ända vita där... 
Efter några timmar drog vi hem till Anna och Julia, lagade tacos och taggade järnet för första utgången tillsammans sedan förra året (+maja och Moa i och för sig....)! Riktigt rolig dag, eftermiddag och kväll! 
Söndagen var en riktig lökdag som spenderades hemma hos Anna. Men det var trevligt de med. På kvällen tog vi tag i oss själva och jag, Maja, Moa, Johanna och Axelina följde med skolan till Village Market där vi åt middag, hemmagjord klass och avslutade det hela med bowling-turnering! Minns inte senast jag bowlade så det var grymt kul, hade dock tappat snittsen en aning, slutade i alla fall på tredje plats med en strike i bagaget! 
Vid halv ett någon gång kom vi hem till Moa och då kröp jag, Moa och Maja ner i sängen och snackade fram tills dess att jag somnade... Sov till 11 och då kollade vi på en massa youtube-klipp och sen på julkalendern innan vi gick upp och gjorde toast och varm choklad och efter det satte vi oss framför tv:n och såg på en film (älskar lov för man har inga som helst måsten!). Efter att jag duschat och vi styrt upp oss själva åkte vi till Junction där vi köpte nyårsbiljetter, jag mötte upp Axelina och Johanna och sen åkte vi till Toy market, handlade 3 klänningar innan jag gick hem och nu är jag här. Första gången på nästan fem dagar... 
Imorgon måste vi till Town och betala tågbiljetterna (åker på onsdag!!!!!) och sedan var det snack om sushi och Westgate! Får se vad det blir av dagen. 
God jul från en lökig mandolf!

2012-12-17 | 19:35:17 | Kenya 2012/13 | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback