Long time ago

Long time men jag förstår inte hur tiden aldrig räcker till.... 
I onsdags firade vi 100 dagar till studenten, helt sjukligt lite tid kvar. Blir nästintill rädd! vi var hur som på bistron och hade det trevlans. I torsdags drog vi hem till Moa och lagade middag. Jag, Hanna, Gabriel och en tjej som hette Ina. Efter blev det en sista utgång med Hanna som åker hem på måndag, helt sjukligt hur snabbt och roligt det har varit när hon har varit här! vill inte att hon ska åka hem!! 
Gårdagen spenderades på Junction och Art innan jag drog hem till Anna Bohlin som nyss fått en lägenhet. Vi satt ute på hennes balkong och snackade, käka lite oliver innan jag, Anna, Moa och Esmeralda drog till Que Pasa där skolan var. Sedan en snabbis till Tree House innan jag åkte hem och sov då jag skulle upp i tid denna lilla morgon. Har nämligen varit nere i Kibera på St. Christine school och intervjuat rektorn där till mitt projektarbete. Tror aldrig jag varit så osugen på att åka dit som just denna morgon, bara för att jag var tvungen till det, hatar måsten. Under valet kommer det förmodligen vara oroligt där så nu eller aldrig. Men det var faktiskt roligare än förväntat.När jag var färdig så frågade jag var busstationen låg så två tjejer i 15-års åldern från skolan visade mig dit då man måste korsa hela Kibera. Jättegulliga var dom och vi pratade om allt mellan himmel och jord. Dom frågade jättemånga frågor om Sveirge, hur vi överlevde kylan, vilka djur vi hade, vad som var typiskt svensk mat, hur det var som svensk att komma till Kenya och en massa saker. De förstod inte riktigt hur vi kunde överleva vintrarna och när jag förklarade att man hade en massa, massa kläder på sig och gick runt som köttbullar skrattade dom! Trevlig promenad blev det hur som. 
Jag hoppade in i en Matatu och sen åkte jag till Prestige där jag mötte upp Moa. Vi gick till Java och därefter till Toy! Köpte en blus för 1.5 kr och en jacka för 20 spänn. Bra, bra. Vi chillade lite på ett local-hak, drack en cola och snackade med två kenyanska kvinnor om skillnaden på afrikaner och svenskar. Älskar att man kan sätta sig när lite här och var och snacka med folk! 
Efteråt gick vi förbi fruktmarknaden, jag köpte en avocado och drog sedan hem! Snart ska jag möta upp Hanna och Moa för en sista middag tillsammans, uuuusch! Det blir att åka till Zen Garden för lite sushi innan jag måste packa då jag drar till Masai Mara klockan 7 imorgonbitti. Är borta till på torsdag och då har jag förmodligen jagat lejon och elefanter så det räcker och blir över. Allt jag vet är jag ska bo i tält och behöver en sovsäck, en sovsäck det har jag icke....... 
 

Postar lite bilder från Zanzibar på köpet, enjoy! 
 
 
 
 
 
 
Trackback