Back on track, eller nått

Hej hopp!
Skamsligt länge sedan sist, över en månad skulle jag tippa på. Anledningen till varför är väl mer lathet och aningen tidsbrist. För trott eller ej är det väldigt tidsdrivande att blogga. 
Men hur som, jag har i alla fall hunnit med två turer till kusten, den ena aningen mer planerad än den andra. Jag har fyllt år, 19 sådanna. Gabriella och Axelina har varit här. Jag har firat valborg, som slutade i palm-brand. Kenya må vara ända landet det inträffar. Och att därefter se på när kenyansk brandkår ska släcka den brinnande palmen var desto roligare. Tror dock inte ni kan förstå den kaos som uppstod. Trycket nådde inte ens än gång upp till palmens topp och det insåg inte männen förens det att vattnet tog slut. De fick på så vis fylla tanken med skolans vatten och när de ska börja spruta på nytt är inte slangen påkopplad utan allt vatten far ut åt alla håll och kanter. Ja, från halv nio på kvällen till klockan två på natten var de där och blev även tvungna att komma tillbaka på morgonkvisten, allt för att släcka en glödandes palm...
Bal har det även varit. Det har regnat och det har varit sol. Jag har ätit goda middagar och varit med underbara vänner. Och så lite fest på det. Sen har jag pluggat, i mängder. Projektarbetet är inskickad och klart, på fredag väntar Matte C nationella och därefter har jag all rätt att säga att min köttigaste uppgifter är avklarade innan jag om 26 dagar tar studenten! som jag längtar. 

Tänkte att jag lägger upp lite bilder från den senaste tiden så kan ni bilda er egna uppfattning om den månad som jag inte bloggat om... 

2013-05-05 | 20:37:04 | Kenya 2012/13 | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anonym

Underbar färg på dig Manda, söta är ni allesammans hoppas ni hade det trevligt på balen, och kusten men det vet vi ju redan. Kramar till dig och hälsa Faiza och Peo. Mormor

2013-05-07 // 06:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback