Unawatuna

suger... Nej men jag kan ju inte pasta att det ar vackret har. Jag hade helt enkelt jakligt fel. Det kanns som vi kommit till ett helt annat land efter bara 1 timmes (om ens det) bilfard fran paradiset Mirissa.Vad hande? det ar mycket, mycket me r turister har, smutsigare, och fiskebatar typ overallt. Naa, Unwatuna ar TYVARR inget jag skulle rekomendera. Vi anlande imorse, vi vill harifran NU! tror att det kommer bli back to Mirissa helt enkelt!
vad har hant mer under dessa 2 dagar? bland annat lamnade vi av mormor pa Galle railway station imorse. Kandes konstigt och trakigt att vinka av henne efter 2 veckors tid.
Haha, som jag har namnt tidigare kor alla som darar i detta land. Sakerhetsbalten har uppfunnits men anvands dock INTE! och imorses fick vi vara med om annu ett intressant taxi aventyr!
Det borjar med att vi blir upphamtade av en kanske 22-arig kille, militar keps och varssssta hogtalarna i bakluckan. Vi borjar var tur mot Galle nar vi efter ett tag svanger av vagen och mormor utbrister "har har vi aldrig akt forr, da fortsatte vi ju rakt fram! var ar vi nu?!" Taxichafforen stannar efter nagra meter och sager "another driver, another driver...". Nar den "another drivern" anlander upptacker vi ganska snabbt att de har 3 killarna(den andra vart skjutsad pa moped av okand snubbe) tror att dom ar Sri Lakas gangsters! den nya drivern(ca 22 ar) hoppar in i bilen kladd i senaste g-star kopierade byxorna, 3 ton vax och noppade ogonbryn! (hej barbiedocka) darefter borjade var tur fram till Galle med dunkande Sri Lankisk hip hop dar bak. Fram kom vi tilllslut efter att ha hallt pa att krocka ett antal ganger och fatt sta ut med lite fler extrastopp en vad som var beraknat...
Men nu ar vi trygga och hela i Unwtuna och beraknar lamna detta stalle redan imorgon.Aterkommer om vart vi hamnar!!
Kram

2010-12-29 | 11:03:47 | Sri Lanka | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anonym

hejj är det verkligen så illa tenk på det fina där borta satt du vet jag känner dig men jag seger inte vem jag är,jag säger det när vi trefas nesta gong jag tror det är i9 norge

miss you

2011-01-06 // 19:08:40
» Anonym

hejj år det verkligen så illa där tenk på¨det fina där.Jag känner dig,jag säger inte vem jag är,jag seger det nesta gong vi ses



ps tror det är i Norge

2011-01-06 // 19:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback