Dec 2-4

Efter skolan i fredags gick vi till Junction och käka glass på Planet Yoghurt (världens godaste glass) och efter gick vi till Art och hängde lite. Planen var att vi skulle åka och bowla samt käka, men Amanda och Hanna banga så jag lackade och följde med en massa till Que Pasa istället för att käka middag. Men eftersom att jag såklart inte kan ha roligt utan mina kära vänner kom dom ingåendes på restaurangen vid 10-tiden..... heheheh! På kvällen vart det dans med fet musik.

På lördag började vi med brunch sen stack jag, Hanna, Amanda, Felicia och Malin på en stor julmarknad vid Race Course. Det var fett mycket britter och det var dyrt, så vi gick och käkade Chicken Tikka istället..... Sen ville vi åka hem men när jag ringde PO så påstod han att det var traffic-jam gånger tusen så vi fick ta en taxi, cittihoppa eller gå. Vi började gå. Och det var sjukt långt. Och vi hade kortbyxor så alla kollade fett mycket. Sedan hände något roligt, en stor lastbil kommer åkandes och släpper värsta avgasbomben precis bredvid Fellan så hon vart kolsvart. Det var fett kul, hon fick gå hela vägen hem kolsvart, snacka om att lastbilarna här miljöförstör när man måste tvätta sig med tvål 3 gånger utan att det går bort helt...
På kvällen åkte vi till The Loft där det var ett stort event. Sjukt rolig kväll. Discokulan var på topp men kvällens höjdpunkt var lätt när DJ'n började spela jag kommer med Veronica Maggio!! En svenne-låt bland en massa africans, snacka om att vi köttade galet. Fortfarande en gåta hur han kunde spela en svensk låt...... Men det var grymt!
På söndagen drog jag, Amanda och Malin till YAYA, shoppade lite på masai-marknaden och sen gick vi och käkade glass på Java. Lyckad helg mannen och några hundra kronor fattigare, men det var de värt!

2011-12-05 | 09:23:49 | Kenya 2011/12 | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback