Helgen

I Kenya spelas Robyn på radion, ganska coolt.
Min fula spargris som jag köpte i fredags!

I fredags var vi som sagt på konsert. Hade förväntat mig en stor park med massor av människor, mina förväntningar var ganska fel. Vi kom till världens minsta uteplats med några stolar uppraddade framför en minimal scen. De höga förväntningarna sjönk ganska snabbt. Vi fick vänta minst en timme innan konserten drog igång, under denna tid fylldes det på med mer och mer folk. Allas tålamod började nå botten. Träffade en beauty model from Kongo, hon trodde att hon var snyggast i världen. Därefter drog det igång. En gammal gubbe tillsammans med sitt band äntrade scen. Han körde några snygga moves och sjöng några falska toner, vi skrattade. Sedan kom nästa band upp på scen, ett Masai-band. Dom drog av första låten, vid andra låten förvandlades den tomma ytan framför scen till ett dansgolv. Så jäkla kul! Från att humöret varit på botten hamnade det på toppen. Alla dansade, jag körde tåget, vi skrek, jag rockade loss med Zanna. Helt plötsligt blev allt mycket roligare. Kvällen vart ändå hyffsat lyckad. Och på vilket annat ställe skakar man rumpa med alla sina lärare om inte i Kenya? Jag höll på att dö av Zanna, galnare människa får man leta efter. Hon kunde inte stå still, denna 50-åriga tant dansade mest av alla.
Jag styrde fetaste tåget vilket afrikaner aldrig upplevt tidigare... 
Igår (lördag) gick jag, Hanna, Amanda, Elin och Maria till Toy-market för att f y n d a billiga kläder. Kom hem med 3 nya toppa för 20, 30 och 40 kronor, dyrt för att vara Toy. Kom hem, duschade, åt middag, gick till Bistron, sedan in i partybussen vidare till The Loft där det var ett Event. Galet rolig kväll!
Idag har vi varit på ett Giraff center! Var kul de första tio minuterna sedan vart det ganska tråkigt faktiskt. Har i alla fall pussat en giraff och gett den mat från min mun, hyffsat coolt. Annars fick man princip bara mata dom och klappa. Ändå respekt att ha chillat med en Twiga (giraff)!

Puss på den.
Har även införskaffat mig en Masai! Köpte den på giraffcentret av min nya Rafiki (kompis), minns dock inte hans namn... Lyckades pruta ner den till 400 shilling med hjälp av minna Swahili-skills vilket är cirka 30 kronor, lätt värt det. Den är jättefin och passar så fint så på mitt skrivbord.
Den ser ful ut på bilderna men icke i verkligheten!
Lite fler masai-gubbar!

Nu ska jag gå ner till köket och sedan till mitt rum som jag för övrigt har storstädat idag.
Och juste, Hakuna (sköldpaddan) är rätt så stor Emelie, typ sådär en halvmeter lång och bred kanske sisådär va...


2011-10-09 | 18:51:54 | Kenya 2011/12 | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Eva-britt Sundkvist

Girafferna är underbart söta tycker jag att kunna vara så nära dem,Masaien är jätte fin tycker jag det blir något för mormor.

Du verkar ha det jättebra och kul av allt att dömma. Ha det bra och jag tänker på dig Kramar från Mormor

2011-10-10 // 16:43:02
» Emelisen

Jag vill också giraffa-centra!:) Shit vilken stor skölpadda! Jisses, också heter han Hakuna, wunderbart!

2011-10-13 // 00:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback