Blixtrar & dunder, magiska under

Aldrig tidigare har jag upplevt åska och blixtrar på den nivå som man gör här. I fredags trodde jag på riktigt att hela Nairobi skulle sprängas i luften. Det regn som föll ner över Kenyas landskap var obeskrivligt, och den åska och de blixtrar som lös upp den kenyanska himlen är svåra att beskriva. Att alla vägar rasar samman och trafiken blir kalabalik är kanske något man får köpa när den kenyanska landsbygden åter igen får tillgång till mer mat än den uttjatade Ugalin.
Just nu hör jag regnet smattra utanför och åskan dundra i en ljudnivå svårt att jämföra med den svenska. Att mysfaktorn höjs rejält när det regnar och åskar ute går inte att undvika och det känns mer okej att sitta inne och plugga en dag som denna jämfört med en solig dag. Kanske vore det bästa om det fortsätter såhär ett tag till för min plugglista känns som den aldrig vill ta slut.
Oj min mammas gud, det känns som det är krig här av åskans kraftiga dunder. Skulle nästan behöva spela in en film för att ni ska få höra!


Såhär tydlig är blixten när den slår ner var och varannan minut.

2012-04-23 | 14:41:48 | Kenya 2011/12 | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback