Grått och dystert

Det känns nästan som det gått och blivit höst. Över ett dygn förvandlades klarblå himmel med strålande sol till dysterhet och regn. Egentligen är det lite mysigt men det är sjukt konstigt hur snabbt och drastiskt vädret kan ändra sig här.
Igår (tisdag) var det egentligen dags för boxercise men 5 minuter innan vi skulle börja öppnade himlen sig och ett fydundrande regn utbröt. Det slutade med att vi badade i poolen och boxercisen blev inställd.
Imorse hade jag och Axelina bestämt att vi skulle ut och Powerwalka vid 8 eftersom jag har sovmorgon till 11.10 på onsdagar. Så vid 8 imorse möttes vi vid matsalen för att äta lite snabb frukost. Kan ju inte påstå att det var särskilt enkelt att kliva upp från min varma säng men upp kom jag, och ut gick vi. När vi gått i cirka 20 minuter börjar det smått dugga, 5 minuter senare var vi totalt dyblöta. Men vi hade 40 minuters väg kvar att vandra så det var bara att gå på. Till en början var det hyffsat okej men när skorna kunde liknas en sankmark och när det regnade så mycket att man inte såg var man gick började det blir aningen frustrerande. Men fram kom vi tillslut blöta som bara den. Såg fram emot en varm dusch och sedan få krypa ner i min varma säng igen. Vart dock aningen besviken när jag klev in i en iskall dusch, varmvattnet hade slutat fungera. Ibland älskar jag detta land ännu mer. Tror aldrig jag haft problem med varmvattnet sen jag kom hit (bortsätt från de dagar då vi inte haft vatten överhuvudtaget) men när man väl behöver de som mest är det totalt borta.
Efter skolan spelade jag tennis med Emily och vår tränade Pieus igen... Var kul!! därefter en snabb dusch och sedan tog jag plugget med mig till Art tillsammans med Max, Johanna och Axelina. Kan väl inte påstå att jag fick speciellt mycket gjort men en god milkshake tillsammans med ett vitlöksbröd lyckades jag bocka av! När vi kom hem tog jag tag i pluggandet på riktigt fram till 9 då vi festade med en bastu. Oerhört länge sedan sist. Till en början var vi inte så många men efter ett tag var hela bastun överfull. Mys-mode.
Nu sitter jag i min säng och undrar hur jag ska lära mig allt om kapillärer, vener, artärer och gud vet vad tills morgondagens naturkunskapsprov. Längtar inte. Däremot längtar jag något fruktansvärt tills morgondagen är ÖVER för då ska det minnsan firas att det är LOV! Max fyller år när vi är i Diani så vi ska ut och äta med honom imorgon istället + att vi får vara ute till 12 eftersom att vi är lediga på fredag!! Så imorgon ska det ätas kött! Vi ska tydligen till en köttrestaurang där man betalar 1800 shilling (cirka 160 kr) och sedan får man äta hur mycket kött man vill. Dom kommer tydligen in med allt mellan himmel och jord som på ett löpande band. Hörde rykten om krokodil! Ska hur som bli kul. Nu måste jag göra något som är mindre kul vilket heter plugga, med ett finare ord studera. Tjosvejsan!
Snart, snart! Bara tre dagar kvar... och då finns även en Hediyeh med i bild!

2012-04-04 | 23:13:50 | Kenya 2011/12 | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback