Helg

Åter igen söndag. Har egentligen inte söndagsångest då man måste komma tillbaka till skolan. Har istället ångest för att det blir kortare och kortare tid kvar tills jag måste kliva på planet och åka hem till Sverige. 9 veckor kvar, smått panik.
Denna vecka har jag två feta prov men med lov på torsdag, mombasa och träffa HEDIYEH på lördag så fungerar det ganska bra ändå!
I torsdags var vi som sagt ute och åt middag med Maria på en restaurang som ligger i Down Town och heter Sarova. Riktigt nice ställe! När vi skulle ta fram pengar för att betala notan langar Maria upp kortet och säger att hennes pappa bjuder, tack Staffan det var riktigt gulligt! så ja, supertack till honom!! Här är två bilder från kvällen snodda av Hannis.
I fredags var det fest på skolan. Slutade klockan 12.20 efter ett matteprov då var det snabb lunch sedan hjälpte jag och några andra till med att ta fram läsk, grönsaker, biffar, grillar, ja allt som innefattar en fet BBQ. Det var nämligen musikcafé på skolan inkluderat fika och BBQ. Detta betydde att en hel hög människor kom och jag och Max "jobbade" till och från med att ta betalt, sälja kakor och vifta bort flugor. Lärarna hade även fixat ett water-slide bana där jag stod och spruta ner alla barn med vatten. TRE hoppborgar sattes även upp på skolgården, jag och Julia invaderade den största av dom och skrämde bort barnen. Det var sjukt roligt att hoppa hoppborg må jag säga, fram till dess att en av snubbarna satte upp en skylt "barn 3-10 år", men det var kul så länge det vara. Efter en massa uppträdanden med olika låtar åt vi en snabb middag innan vi gick till Art och därefter Que Pasa.

Igår, lördag, spenderade jag morgon till kväll sittandes på en stol i tystnad. Högskoleprovet mannen, högskoleprovet. Fy tusan vad tråkigt, och svårt. Men nu är det gjort och det kanske är som alla säger att övning ger färdighet, vi kan ju i alla fall hoppas för annars slösade jag bort en lördag i detta land.

Idag har varit en bra dag må jag säga. Vaknade vid 11, gick och åt vår delikata brunch som vi får varje helg. Därefter låg vi vid poolen och schtekte i cirka 2 timmar innan vi tog skolbussen till West Gate. Chillade runt där med Hanna, Amanda, Johanna och Axelina. När vi skulle gå till Art för att äta lunch/middag så gick vi förbi Mimosa som är ett apotek och då fick jag och Axelina för oss att ta hål i örat. Sagt och gjort. Kostade bara 17 kronor så det var fett värt, om jag tröttnar kan man ju bara ta ut det hehe! Sen gick vi till Art och åt godaste Ceacarsalladen i värmen under ett parasoll innan skolis kom och hämtade oss!
Munter brud. Hej nytt hål mer pärla och grejer!

Trots högskoleprovet har det ändå varit en lyckad helg och nu är det inte långt kvar tills LOV! Min vecka ser ut följande för den som vill veta;
Måndag: skola + tennis (inte roligaste)
Tisdag: Spanskaprov, paniiiiiik fattar ingenting.
Onsdag: pluggdag gånger tusen -.-
Torsdag: Nk-prov, mindre bra. PÅÅÅÅSKLOV! förmodligen ut och äta för att fira att vi har lov.
Fredag: Oklart, förmodligen chill på dagen och sedan Que Pasa på kvällen!
Lördag: HEEEEEEDIIIIYEH KOMMMER WEEEHÅÅÅÅÅÅ! Och sen går vårt plan till mombasa klockan 4 på eftermiddagen på dagen antar jag att vi kommer chilla vid poolen på förmiddagen och sedan köra lunch på Junction innan vi åker till flygplatsen :D :D
Kommer bli fetaste veckan, längtar galet!!

2012-04-01 | 18:46:49 | Kenya 2011/12 | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback