Påsklov

Påsklovet inleddes som sagt redan förra torsdagen. På fredagen chillade vi, tog en sväng förbi Toy och sedan Que Pasa. Tidigt lördagmorgon åkte jag ut till flygplatsen för att möta HEDIYEH. Jag hade lurat henne och sagt att jag inte skulle kunna komma och möta henne på grund av att Boardingföräldrarna tyckte att det var "mitt i natten" och bla bla. Hon var skit lack men wehååå, där stod jag och gömde mig. Vart ett kärt återseende med kramar och hela köret. Ett gäng från skolan skulle iväg till Rwanda för att checka gorillor samma morgon så vi fick turen att åka skolbuss hem, gratis är alltid lika gott.
Hemma på internatet invigde vi morgonen med varsin kaviarmacka för att sedan sova i cirka 2 timmar. Brunch och därefter styrdes stegen mot Junction (hur kan man inte visa det liksom?) kollade i affärer och sedan en lunch på Art, classic. Att hålla tider är inte min starkaste sida, klockan 2 skulle taxin till flygplatsen komma, klockan 13.58 skriver jag in mig på skolan från Junction och fick ganska bråttom för att packa ihop alla saker som jag inte hade gjort inför Mombasa. Bara 20 minuter försenade och påväg till Jomo Kenyatta airport. Planet var cirka 30 minuter försenat men efter att planet lyft tog det bara 45 minuter och vi var äntligen framme i älskade Mombasa, 5e gången gilt. Vi mötte upp dom andra tjejerna som tagit sig ner med tidigare plan eller buss.

Vi hade ju som sagt inte kollat upp att vi VERKLIGEN hade bokat boende förens 4 dagar innan vi skulle åka och då visade det sig att vi inte hade något boende... Smarta som vi är. Dock funkar livsstilen allt löser sig väldigt många gånger och det slutade med att vi hittade fetaste huset för 50 kronor natten per person, som sagt, ALLT löser sig.
Entrén till huset!
Nice uteplats med soffor och matbord där vi åt middag nääästan varje dag!
Vårt hus, världens största och finaste trädgård med en massa palmer, växter, blommor och skit!
Tjena huset.
Vårt sovrum.
Dock hade vi inte Beachfront denna gång men vi hade pool! Varje morgon fick vi gå en promenad på cirka 5-7 minuter men det funkade faktiskt bättre än förväntat!
Ensamma på en kritvit strand!
Johanna och Hediyeh!
Hediyeh!
Finaste Hannis och Mandzink.
Axelina.
Johanna.
Hela glada gänget!
Hanna leker modell, haha!
Amanda och Gabriella.
Här sitter vi och chillar på Blue Marlyn, en club-sandwich med pommes. Älskar att stranden är precis nedanför med ett turkost vatten till det. PARADIS.
Alla andra dagar hängde vi på stranden nedanför Lantana som är ett ställe vi hittade på sportlovet. Världens finaste hotell med riktigt god mat. Vart alltså många luncher här!
Hur nice?
Det var här vi hängde princip varje dag!

Jag, Johanna och Hediyeh red även kamel, en tur i sig. Andra gången som jag red kamel. Kan ju inte påstå att det går särskilt snabbt men ganska kul att chilla runt någon meter ovanför stranden! Här har vi Jorge i sin egen skönhet...
Hediyeh poosar med leoparden som vaktade vårt hus!
Vägen ner till stranden!
Senaste gången vi var i Diani åkte vi till ett ställe som heter SunDown. Då följde aldrig Malin, Hanna och Amanda med så vi kände att vi borde göra en favorit i repris. Sjukt fint ställe att se på solnedgången!
Ute på den här strandpiren som bildats satt vi.
Jag och min Roomie!

Vi bestämde oss för att stanna en natt längre (planerat att vi skulle åkt hem på torsdagen) men vi bokade på en natt extra och köpte bussbiljett från Mombasa stad hem till Nairobi fredag morgon. När vi kom fram till Mombasa stad började det med att jag glömde min mobil i taxin vi åkt med och såklart var jag den ända som hade numret till taxin så det var bara att ta ett sorgligt farväl till min älskade Alcatel. Segt men så går det när man är klantig, förvånad att jag överhuvudtaget klarat att ha en telefon från september fram tills förra veckan utan att tappat bort den!
Efter ett toalettbesök på dom eviga stå-toaletterna utan papper klev vi på vår lökiga buss som skulle ta oss de 8 timmarna hemåt. Utan toalett och dom ända vita rullade vi iväg bara 15 minuter försenade. Efter timmar som kändes som evighet  kom vi äntligen fram till Nairobis gator i perfekt tid till den dagliga traffic-jamen som aldrig tar slut. På en 200 meters sträcka satt vi i kö i cirka 1 timme och 15 minuter. När vi ÄNTLIGEN (i timme sena) kommer fram till en rondell där den mesta trafikstockningen lättar passar vi på att krocka! En duns och både guide och chafför utrymmer bussen för att kolla vad som hänt. Några minuter senare är både polis och gatuförsäljare där. Vi började tappa tålamodet ordentligt min kissblåsa var nära på att sprängas på riktigt. Hediyeh går ut och lyckas övertala chaffören att vi ska få ta våra väskor och när hon lyckats med det beger vi oss med varsin väska över en rondell för att korsa en trafikerad väg och sedan ta en taxi hem till älskade internatet!
Axelina och Johanna på vår härliga buss!

Trots en fjärde visit på Diani kan jag inte sluta att längta tillbaka. Alltid lika roligt. Veckan har varit helt underbart och det var kul att komma tillbaka! Paradiset lätt.
Här i Nairobi vart det en tur med Hediyeh och Hanna till barnhemmet New Life Home där vi hängde på alla olika avdelningar i cirka 2 timmar innan vi tog en taxi till Junction och åt världens godaste sushin som jag längtat efter oerhört länge! Gött som tusan. Köpte även en ny Alcatel och har kvar samma nummer som innan, för den som vill veta!
På söndagen hängde vi hela förmiddagen på Masaimarknaden och det blev en lunch på YaYa-center innan vi begav oss till Toy. Dock hade vi oturen med oss så det började regna precis när vi kom fram. Vi ställde oss under ett plasttag och tog beslutet att springa till den delen av marknaden som har lite tak. Dock fattade vi fel beslut när princip allt bestod av lera och det började regna in... Istället ringde vi skolbussen som kom och hämtade oss och vi tog istället en bastu på internatet, skönt som bara den. På kvällen blev det en sista middag på Art innan vi satte oss i taxin till flygplatsen... Var lite sorgligt att säga hej då men jag kommer ju faktiskt hem väldigt, väldigt, väldigt för snart. VILL INTE ÅKA HEM.
Har haft ett superlov och om 2 veckor är det långhelg och då planerar vi en tur till Lake Naivasha eller möjligen Kisumu... Får se hur det blir. Nu måste jag faktiskt ta tag i min städning på riktigt, mitt rum är ett bombnedslag. Tre boardingföräldrar har tjatat på mig och nu fick jag en sista varning. Dags att sätta på städhandskarna för såhär kan det tusan inte se ur längre, kaos i orten!
På bilderna ser det faktiskt ganska fint ut, något positivt..

2012-04-17 | 17:56:43 | Kenya 2011/12 | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Hanna

HAHAHAH VAFAN MANDA!!!! mina modelpics var endast för privat bruk..

2012-04-17 // 21:11:11
» [email protected]

Oj oj oj Manda nu måste du städa!!!!!! Glöm inte ordnig och reda !!!!! Kram kram

2012-04-17 // 21:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback