Swahili Cooking

Idag var jag med på Swahili Cooking med Janet. Vi lagade chicken in cashewnut stew och ris, vart riktigt gott. Jag som inte är mästerkock kanske borde joina dessa lektioner...... Nästa gång, efter lovet, ska vi laga Samosas bestämde jag idag. Samosas är en kenyansk rätt, som små friterade knyten med fyllning enklast förklarat. Man kan både ha biff och grönsaker, smaken är som baken så att säga. Gott är det i alla fall.
Just nu sitter jag i min ensamhet uppe i zebra. Har precis gjort klart engelskaläxan samt ätit en kexchoklad, känns bra. Imorgon slutar jag 12 (älska livet) och sedan ska jag packa till mombasa och dra till Nakumatt och handla lite. Klockan 5 på lördagmorgon kommer taxin som kör oss till Mombarre, fään vad roligt detta ska bli!!
Här lagar crewet mat, Janet, Moa och Lovisa!

2012-02-23 | 18:07:58 | Kenya 2011/12 | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback