Kitengela Glass

Idag har jag besökt ett sagoland. Vi åkte från skolan vid 12 till ett ställe som heter Kitengela Glass. Ett ställe på savannen där dom återanvänder glasflaskor (bland annat) och gör smycken, vaser, skålar, glas etcetera. Sjukt creepy place säger jag bara. Det var verkligen som att komma till ett sagoland. Vart man än vände sig var det något som inte stämde, bänkar liknade taxar, djur gick runt löst, små hyddor överallt, stolar liknade fjärilar. Trots allt det konstiga tyckte jag ändå om stället. Kreativitet tusen gånger om. Köpte ingenting trots de billiga priserna men såg däremot när de gjorde en glasblomma live, alltid något. Mysig dag.
Nu har jag precis städat rummet och en hög plugg väntas. Två prov och en redovisning står på schema. Välkommen efterlängtade skolvecka ♥
Ett ascoolt hål från taket ner till nedervåningen.

En läskig bro som man kunde gå över men kände att det var onödigt att betala pengar och sedan få en lapp som innehöll orden "vi tar inte ansvar om bron går sönder, om du ramlar ner eller skadar dig" kändes inte som en säker bro då...

P.S. Hanna Jeansson gillar inte att vara med på bild D.S

2012-01-22 | 19:23:43 | Kenya 2011/12 | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» [email protected]

Hej något man har kvar att se om man skulle komma till Nairobi igen undrar om det är där de gör halsbanden som bi såg på Masai marknaden? De i glas i de vackra färgerna? Lycka till med pluggandet kram mormor

2012-01-22 // 21:28:46
» Hanna

Det är din kamera som ÄLSKAR mig <3333 puzy

2012-01-22 // 21:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback