Helgen

Börjar med fredagen, Felicias födelsedag.
Jag och sju andra tjejer gick upp klockan 07.30 för att förbereda frukost i Giraffrummet. Malin och Linnea hade bakat bröd och det doppades jordgubbar i choklad och ballonger blåstes upp. Sedan bar det av med presenter och full sång in på Felicias rum.

Därefter var det vanlig skola och vid 19.15 körde skolbussen oss till Que Pasa där vi åt världens godaste middag. Sedan kom resten av skolan och vi dansade fram till 1 då skolbussen kom. Hemresan var bland den galnaste på länge, partybussen levererade fullt ut. På internatet var det kaos i min och Malins korridor och vi var uppe aningen för länge för att dagen efter gå upp 07.00 och åka till Lake Naivasha. Men lyckad kväll var det.

 

Efter cirka två timmars bussresa kom vi fram till Crecent Island, en halvö med massa vilda djur. Giraffer, gnuer, zebror, bufflar, kossor med mera. Vi gick på en promenad för att sedan gå upp på en höjd och äta vår matsäck som bestod av två lökiga smörgåsar. Inte världens godaste lunch. Efter några timmar satte vi oss i bussen igen för att åka vidare till campet där vi skulle övernatta. Kändes som att komma till ett svenskt kollo. Låg precis vid vattnet, stugorna var inte att hänga i julgran men funkade mer än väl.

Istället för att se råddjur på promenaden mötte man cirka 10 giraffer som schtekte runt i solskenet. Cirka 7 meter från dom var vi, om ens det...

En äkta Bregottkossa chillade vid vattenbrynet!

Bästa rooomie!
Mina fina kåmpizar


När vi kom dit hade vi lite fritid så jag och några andra gick bort till restaurangen som låg i en trädgård och tog varsin iskall läsk, satt fint. Sedan gick jag och tog min Kikoy, la den på gräsmattan, lyssnade på musik och somnade i en timme. När jag vaknade var det dags för middag och efter middagen tändes en lägereld. Vi satt och berättade spökhistorier, folk sjöng och spelade gitarr och jag hade misson grilla bästa juletomten. Lyckades riktigt bra efter ett tag. Vid halv 10 gick vi in till våran mysmode stuga, snackade och sen däckade.

Dagen efter var det uppstigning vid 08.45, frukost och sedan ut på sjön för flodhästjakt. Var riktigt nice att åka lite båt. Kändes exakt som svensk sommar men när man kollade runt om ändrades den uppfattningen ganska snabbt när allt man såg var höga berg och savann. Dock hade vi ganska otur med flodhästjakten, såg typ fyra flodhästar för att det var för mycket näckrosor. Men det var kul ändå vill jag säga er! Gött med lite båt i solskenet.

Hedvig och Nina

När vi kom tillbaka stack jag, Amanda, Hanna och Malin ut på cykeltur i Naivasha. Mycket trevligt må jag säga. Vi hyrde cyklar, 1 timme, 15 kronor. Riktiga racercyklar på jag säga. Fick en riktig denga som levererade rejält. Grymt fin utsikt var det men vi såg dock aldrig några zebror. Men det var supermys att cykla runt, så nu kan man bocka av cykeltur i Kenya också!

Bästa Bettan, hon levererade starkt! Riktigt bra cykel det där alltså!


Tog en liten vilopause..


Finaste vännerna! ♥

Köttig backe!


Nice utsikt!


När vi kom tillbaka till campet körde vi två parti kubb, lunch och sedan back to school. Riktig mysig helg och jag ångrar inte att jag följde med.

 




2012-01-30 | 22:06:37 | Kenya 2011/12 | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anonym

Hej, jag funderar på att åka på svenska skolan i nairobi och har lite frågor. Ångrar du något hitills att du åkt? Känner du dig alltid trygg där? Hur många är det på den skolan du går? :)

2012-02-07 // 21:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback