1 av 4 helger

Har inte bloggat på ett bra tag nu men för att vara ärlig orkar jag inte lägga energi på att blogga när det är EN månad kvar tills jag lämnar detta land. Ångest. Har i alla fall haft en riktigt bra helg! I fredags gick jag, Axelina och Johanna hem till Max där vi grillade kött. Precis när vi skulle gå från junction började det spö-regna, Rolle, Max pappa skulle hämta oss i korsningen junction/safaribacken men Axelina hade glömt sin telefon i bilen och min hade inga batterier, vi hittade inte Rolle. Slutade med att vi fick gå hem till Max DYBLÖTA, inte nog med det kom en buss nerför safaribacken och gav oss en redigt dusch av vatten när den kände för att gasa på aningen extra i vattenpölarna... Väl hemma hos Max myste jag med Sam som även är min gudson från och med i fredags, skämt eller inte har jag inget svar på men han är enligt mig min andra gudson (efter Henry....). Väldigt roligt hade vi i alla fall med musik och prat ute på balkongen hela eftermiddagen/kvällen tills vi helt plötsligt fick väldigt bråttom tillbaka till skolan för att hinna med party-bussen till Que Pasa/Long bar.

Igår lördag började vi med en brunch innan vi gick över till Impala för att kolla på Oscars rugby-match. Dock hittade vi aldrig Oscar så vi började kolla på en annan match som precis startade. Har nog aldrig förstått hur rugby verkligen går till, och det gör jag ännu mindre nu. Fattade ingenting....
Såhär ställde dom sig hela tiden, oklart.

Efter ett tag kom en massa andra folks från skolan som också tänkt kolla på Oscars match när vi fick reda på att den hade blivit flyttad till en annan plan. Vi tänkte gå dit så vi började gå. Gick vilse och kom aldrig fram. Hamnade istället i typ Kibera. Så vi vända om och sedan gick jag, Axelina och Johanna till Art Caffé och drack smoothie och åt ceacarsallad istället. När vi kom tillbaka till boardingen solade vi och badade innan det var dags för middag.
Förra helgen var det som sagt valborg men eftersom att det regnade här så förflyttades brasan fram till igår. Två minuter innan brasan skulle tändas och kören börja sjunga öppnar sig himlen och ett skydundrande regn utbryter. Timing. Alla trotsade dock regnet med att stå under tak och se på elden. Det var mys. Vid 9-tiden åkte vi ut och hade en riktigt rolig kväll!!

Klockan 8.50 imorse ringde min klocka. Jag skulle av någon konstig anledning följa med till en tefarm vilket jag bestämde halv två samma natt. Upp med tuppen, lite ägg och bacon och sedan satte jag mig tillsammans med nio andra i skolbussen för att en timme sedan rulla in i en trädgård. Vädret var lite halvdant så ut kommer en gammal tant vid namn Fiona med paraplyn i högsta hugg. Denna brittiska tant välkomnade oss in i hennes vardagsrum med öppen brasa och ett leende på läpparna. Hon bodde så himla mysigt och fint! Mormor du skulle bli helt till dig om du fick komma dit!! Utsikten, trädgården och huset var enormt och superfint. Vi blev bjudna på hemmaodlat te samt hemmagjorda småkakor. Hon berättade om hur tefarmen började med att hennes farfar odlade en teplanta som idag består av tusentals teplantor. Ängar av tebuskars. Efter att hon berättat om hur teproceduren artar sig var det dags för en promenad i grannområdet och ut bland teplantagen. O herre min skapare vad det var fint! Vi gick en tur genom en djungel och kollade på olika träd, vilket var väldigt oklart men annars var det en mysig promenad med en massa filmande med Gabriellas kamera...
När vi lite senare kom tillbaka till Fionas hus och trädgård hade äntligen solen börjat kika fram och det bjöds på hemmagjort Ice-tea, läsk, jucie etcetera. Sedan var det dags att slå sig ned till bords för att serveras en trerätters lunch. Maten var oerhört god och allt var hemmaodlat. Till förrätt serverades en grönsakssoppa som var sjukt god tillsammans med vitlöksbröd och baugetter, till varmrätt var det buffé med lite smått och gott samt ostar och kex. Därefter kom det bästa av allt, efterrätten! Hemmagjord glass, fruktsallad och världens godaste limemousse, och självklart, TE. Dog lite smått. När alla var mätta så att vi knappt kunde gå tog vi farväl av den söta tanten. Jag är helt klart glad över att jag betalade ynka 45 kronor för allt detta för det var mer än värt det. Vet egentligen inte om man kan kalla det en tefarm, snarare matfarm. Landskapet var hur fint som helst, nästan så att jag funderar på att öppna en egen tefarm på Kenyas höjder.
När vi var påväg tillbaka till skolan var vi tvungna att svänga förbi Village Market för att gå på toaletten, aningen för många tekoppar... Vart inte mycket till middag för min del om man säger så!
Klantig som jag är (!) glömde jag kameran hemma men lyckades sno lite bilder från Trines blogg som kommer här:
Sjukt fint!

Nu väntas nog en av mina värsta veckor. Plugg hela veckan. Tennis imorgon och två boxercise-pass inbokade för förra veckans pass vart inställt och jag skojar inte, efter uppvärmningen är man död. VILL HA HELG IGEN!

 


2012-05-06 | 21:00:49 | Kenya 2011/12 | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» [email protected]

Vad härligt det lät och vackert var det, skulle jag vilja se också, lycka till nu med veckan som kommer och pluggandet. Kramar

2012-05-06 // 22:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback