Ingen rubrik

Antagningsbesked

Jag har nöjet att meddela att Manda Stenqvist 940429-2329 är antagen till att läsa vid Svenska skolan i Nairobi, Kenya läsåret 2012/13.

 

Jag är inte redo att åka hem, inte redo att lämna detta land. Trots nio gångna månader känns det som att jag har så mycket kvar att göra, så mycket mer att ge. Ena sekunden känns det som en självklarhet, var kvar om du får chansen. Andra sekunden längtar jag hem till Sverige och min käre familj. Utö. Men jag vet att det alltid kommer att finns kvar och det är nu som jag borde vara kvar här där jag trivs, där jag lever en nedrans dröm. Avsluta mitt sista år på svenska skolan. Aldrig någonsin trodde jag att detta skulle bli världens bästa år. Alla bloggar jag febrilt läste innan jag kom hit den där augusti-natten trodde jag var lögn. Visst visste jag att detta skulle bli en sjuk upplevelse men aldrig någonsin trodde jag att jag skulle sitta här, antagen ett år till. Nu hänger det på Sollentuna kommun. Ett år till i mitt underbara Kenya eller åter tillbaka till mellanmjölken Svea Rike?  Blandade känslor men jag vet att jag skulle ångra mig något fruktansvärt om jag inte försökte. Folk börjar längta mer och mer till dagen då dom kommer hem igen, jag får ont i magen när jag tänker på det.


2012-05-07 | 22:47:24 | Kenya 2011/12 | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anne-Sofie

Underbart att läsa om Ditt år i Kenya. Har en kille här på jobbet som kommer från Kenya och har hus i Nairobi. Han berömmer Din skola och säger att den är toppen och att många vill gå där, så jag förstår att Du trivs. Men Du kommer väl hem något emellan, innan Du går tredje året !!!!????

Kram

Anne-Sofie

2012-05-10 // 11:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback