Mors dag

Grattis min fina mamma på alla mödrars dag!

Igår var som enligt min status på Facebook (....) väldigt rolig. Vid 7-tiden rullade tre bussar iväg mot Simba Saloon för en middag tillsammans bestående av kött av olika slag. Några boarding föräldrar höll kortare tal och middagen pågick i cirka två timmar. Efteråt åkte en del hem medan andra stannade för dans och fiesta. Lyckades efter lite övertalande få upp alla boarding paranteser på dansgolvet där det vart röj som bara den. När man står och dansar och skakar rumpa som galningar tillsammans har man jäkligt roligt. Vals med Ante och shake på asset med Alex! Därefter åkte alla boarding föräldrar hem men jag lyckades få Janet och Mutuku som är städare att stanna kvar vilket var mycket lyckat! Bjöd på öl och vin till mina käre kenyanska vänner, uppskattat värre... Party-bussen levererade som alltid och det vart vift med svenska flaggan och sjungandes till Magnus Uggla.
När vi kom tillbaka till internatet fick vi reda på att Loreen kammat hem hela Eurovision och då spårade det ännu mera. Leonie (boarding parantes i äldre dar) kastade av sig jackan och började dansa till Euphoria som vi spelade på högsta volym. Jag, Janet och Mutuku stod i städskrubben och jag förklarade att detta var historiskt och det var de ena med de andra, bjöd även hem dom till Svea rike nästa år för då skulle de minsann vara folkfest, tror dock inte dom förstod vad varken Eurovision Song Contest var eller vem Carola Häggkvist är, för hon var den senaste som vann förklarade jag. Trots det var det en riktig lyckad kväll.

Idag har jag bland annat varit på West gate och sedan åkte vi till Nakumatt och köpte allt en Mombasa pastasallad innehåller och gjorde en fet sallad för att få uppleva Mombasa en sista gång. Låg därefter framför tvn i timmar, tror aldrig jag kollat på så mycket tv under hela de här året som jag gjort ikväll. Rapport två gånger om. Sen insåg jag och Axelina att detta var vår sista söndag och då vart det sorgligt. Tror inte jag har förstått att jag åker hem om sex dagar. Folk har börjat packa för fulla muggar. Kartongerna ska skickas IMORGON och min står fortfarande tom. Förvånar mig inte dock.
Vet inte hur jag tänkt för den måste verkligen packas. Jaja, allt löser sig!
Nu ska jag sova för jag är trött. God natt

2012-05-27 | 23:33:27 | Kenya 2011/12 | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anonym

Tack min kära Manda <3

Det låter som du hade en toppen kväll i lördags! Underbart!! Du verkar alltid vara den som styr upp party....undra vem du brås på?! ..... Packa nu din kartong och tänk på ömtåliga saker att rulla in dom i något.

Puss puss

2012-05-28 // 07:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback