14 november

14 november och snart har till och med halva November gått, man blir ju rädd. 
Idag har jag inlett morgonen med ny kurs, psykologi, inte riktigt min grej om man säger så. I alla fall inte so far liksom. Kanske är det den där 1 timme och 40 minuterslektionerna på fredagseftermiddagen som ligger bakom det hela? Eller bara det att det känns så mycket enklare att BARA leva och inte analysera varför hela jäkla tiden, verkar bli så mycket jobbigare då. Jaget - detet - överjaget, jaha? 

I alla fall, hann träffa Frida en snabbis som kom till skolan för att låna böcker och därefter lökade jag med Maja. Vid 16.30 var det tidig middag för alla naturare. Eftersom att jag numera är halvnaturare på grund av min Biologi-kurs (haha) var jag inräknad. Vid 17.00 åkte vi iväg till Nairobi National Museum där det var "galapremiär" och mingel. Vi minglade. Och vi kollade på en film vid namn Bones of Turkana.
Tydligen en man vid namn Richard Leakey tillsammans med sin familj under lång tid letat människoskelett vid Lake Turkana i norra Kenya gjort en film av detta. Han var även den människa som fann skelettet av vår äldsta människa (?) apan Lucy (ganska ballt) och samma Ricard Leakey träffade jag även ikväll! samt såg hans dokumentär om när dom hittar en massa skelett av både människor och djur. Ganska intressant trots det att jag höll på att somna under filmend gång på grund av trötthet...

*Nu dog internet, älskar Kenya ibland. Jag som faktiskt chattade med Hanna och pluggade Swhaili, jaja. Får väl ta en kall dusch i mörkret istället, kolsvart vill jag medge.
Oj jävlar, nu hörs det pang pang utanför. Låter seriöst som dom skjuter varandra.
T.I.A  säger jag bara – This is Africa.
Hittade min pannlampa i mörkret, något ljus i alla fall.* 

WÄÄY, nu kom elen tillbaka och jag kan publicera mitt inlägg! Filmen var intressant som sagt, och det var en trevlig kväll. Hej svejs 


Me when the power is gone in Kenya...... 


2012-11-14 | 19:36:00 | Kenya 2012/13 | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» [email protected]

Hej Manda, låter som en spännande dag och med intressant inehåll. Hoppas ni hade trevligt igår när ni firade Faiza, vad var det som Pangade ute???? Är rädd om dig bara det är ju andra vilkor i Kenya. Du köer nog köats psykologin också lite djupa tankar ibland något att lära på vägen!!!!!! Kom det vi kommit överens om???? Kramar till dig sov gott mormor

2012-11-14 // 21:43:26
» [email protected]

Hej Manda, låter som en spännande dag och med intressant inehåll. Hoppas ni hade trevligt igår när ni firade Faiza, vad var det som Pangade ute???? Är rädd om dig bara det är ju andra vilkor i Kenya. Du köer nog köats psykologin också lite djupa tankar ibland något att lära på vägen!!!!!! Kom det vi kommit överens om???? Kramar till dig sov gott mormor

2012-11-14 // 21:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback