PO & Faiza

Anonym
Om: Vilka bor du hos? Kan inte du presentera dom lite :P
 
Fick en kommentar för någon dag sedan som jag tänkte svara på!
Jag bor som inneboende hemma hos två gamla goa typer vid namn Faiza och PO. Både Faiza och PO jobbar på svenska skolan här i Kenya och det är på så vis jag känner dom. PO var även en av mina internatföreståndare förra året då jag bodde på boardingen. I över 30 år tror jag att familjen Åkesson bott i Kenya och däremellan lite Sverige och lite mer Kenya! 
Jag trivs hur bra som helst med att bo här. I början kände man sig lite som en gäst men jag gillar både PO och Faiza så nu känns det jättebra! Har ju mitt egna rum och badrum så det är topp, topp. Sedan blir det aningen friare att bo här jämfört med på boardingen där reglerna här oerhört stränga. Visst har jag regler här också men det blir en helt annan sak att bo utanför skolan. Jag kan röra mig på ett helt annat sätt och har det chillare med tider på vardagar, kan exempelvis gå ut och äta eller vara hemma hos en kompis utan att behöva vara hemma igen klockan 18.30... Med andra ord känns det jättebra att bo här och jag trivs som bara den! 
Lite bilder på min nuvarande familj... 

2012-09-06 | 21:59:00 | Kenya 2012/13 | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» [email protected]

Underbart att se fina bilder på er, och bra att allt känns rätt. Önskar forsatt bra tid hos Faiza och Peo kram mormor

2012-09-07 // 07:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback