Bästa lovet, helt klart

Nu är jag hemma i Nairobi igen, eller det har jag egentligen varit sedan i söndags. Vi skulle egentligen åkt hem förra onsdagen men kusten var allt för bra så vi valde att stanna till lördagen men då visade det sig inte finnas några bussbiljetter så vi blev kvar till söndagen... Men skönt och helt klart värt var det!

Har helt seriöst haft mitt BÄSTA jullov någonsin, so far ! Det kunde inte blivit varken bättre eller sämre. Allt har varit perfekt. Nyår ska vi inte tala om, vill bara spola tillbaka tiden och uppleva allt om och om igen. 12-slaget spenderades bland annat med Daniel Adams-Ray! Hur ballt är inte det bara? På en strand i Kenya med tusentals, då menar jag verkligen tusentals, människor får jag fira in det nya året med mina älskade vänner och Daniel Adams-Ray, sometimes är världen väldigt liten... 
Resterande dagar bestod av sol, bad, god mat, fiesta och bara göra exakt vad man känner för. Jag är hungrig, ät. Jag vill bada, bada. Jag vill sova, sov. Tror inte riktigt jag kan beskriva hur bra jag haft det dessa tre veckor utan att bli lite arg över mig själv då man inser hur jäkla bra man haft det när man kommer tillbaka till skolan och verkligheten... Dock ska jag vara så sjukt glad, vilket jag verkligen är, att jag får börja skolan efter ett perfekt jullov i älskade Nairobi och Kenya och inte behöva åka tillbaka till Sverige som Johanna och Axelina tvingades göra. Och jag är oerhört glad över att Sara och Hanna är kvar!!! Kan inte förstå att Hanna är här ända till februari, så himla roligt! 
 
Min nyårs-buddy vid 12 slaget!
 
 
Jag har varit sjukligt dålig på att ta bilder detta lov vilket man ångrar såhär i efterhand men detta är allt jag har! Vet att Hanna och Sara har en del bilder så tänkte ta några från dom lite senare men for now är detta allt jag har!

 
Sedan vi kom tillbaka har jag hunnit gå på en intervju hos International Aid Services som delar ut food-baskets här i Kenya, Linas matkasse fast i Kenya. Var intressant att få veta mer vad dom gör och jag ska förmodligen följa med Susan som är ansvarig för Kenyakassen nästa torsdag och möta familjerna, ska bli kul! Annars har jag hunnit avnjuta en sista middag med Axelina på Art, varit på Toy med Sara och Hanna, firat Kalles 19-årsdag på Casablanca, varit på K1 och haft roligt samt ett besök på sjukhuset. Igår fick jag nämligen världens feber i skolan och mådde inte helt bra, haft ont i halsen till och från ett tag också men inte tänkt mer på det, gick till Siv som kollade min hals och konstaterade att jag hade halsfluss igen....... Så blev skickad till sjukan där jag träffade någon doktor och fick antibiotika som jag ska ta nu i fem dagar så idag spenderas dagen i min säng, svintrist. Hatar att vara sjuk. Men lika bra att jag blir frisk så snabbt som möjligt, idag har jag i alla fall ingen feber vilket är skönt! 
 

2013-01-10 | 09:52:07 | Kenya 2012/13 | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anonym

Manda vad bra att du haft det fint, men du måste vila nu om du får antibiotika, så det inte tillstöter något många kramar

2013-01-10 // 11:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback