Ken Ring

 
"Jag vet att barnen här hoppas på att jag ska förändra allt, men jag är helpank."

Så sant som det är sagt. Det är svårt att sätta finger på hur och varför man kan gilla ett land och folkslag så mycket som jag faktiskt gör. Kenya kommer alltid att vara något speciellt och jag tror aldrig att jag kommer kunna släppa denna plats. Något som däremot kan vara irriterande ibland är att alla tror att man är svinrik bara för att man är vit. Mzungu, mzungu, vilket betyder viting, är allt man hör var man än vänder. Att försöka förklara att jag faktiskt inte är så rik som dom tror är princip en omöjlighet. Vet egentligen inte vad jag ska komma fram till men när jag hörde den raden som Ken Ring sjunger i sin låt - "Jag vet att barnen här hoppas på att jag ska förändra allt, men jag är helpank." -  insåg jag hur sant det faktiskt är. Jag är vit, kenyanerna hoppas på att jag ska hjälpa dom men egentligen är jag fattig och kan inte göra ett dugg. Vi lever i två helt skilda världar och att förklara det för en person som knappt varit i sin egna huvudstad i sitt egna land kan ibland vara väldigt svårt... 

2013-01-10 | 10:01:19 | Kenya 2012/13 | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anonym

Hej igen vilken tankvärld text, det är klart att det är svårt att förstå allt som händer i deras länder du är ju bara en som har ett stort hjärta, för alla dessa människor, det är underbart att du uppskattar ditt lov och att ni haft det bra tillsammans. Nu måste du ta hand om dig, så att du får krafterna tillbaka. Vad spännande att få vara med och dela ut matkassar det skulle visst vara något projekt lycka till med det och allt annat som tillhör skolan krya på dig och många kramar. Mormor

2013-01-10 // 11:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback