fre, lör, sön

Okej, söndag och klockan är 17.04. Äntligen tid för uppdatering av de senaste dagarna.

På fredagar slutar jag numera 12.10 och Hanna är ledig (inte okej) vilket resulterade i att vi gick till Junction och gjorde pedikyr för cirka 60 spänn. Så sjukt ovärt. Plågade mig igenom hela timmen. Inte tänkte jag på att jag är världens kittligaste människa utan jag hade bara i tanken att ett par fräscha fötter inte skulle vara fel. Men å nej, tanten tog i, slipade och skrubbade allt vad hon kunde medan jag satt och spände mig som en galning för att det kittlades så mycket! dålig service var det också. Färgen jag valde var fett ful, men finare än Hannas. Hon trodde att hon valde vitt men icke, just nu har hon silvriga assnabba tånaglar, haha!
Efter pedikyren åt vi middag på Bistron och på kvällen vart det första utgången! Vi blev körda till ett ställe som hette Simba något, roligt, roligt. Men bussresan dit och hem slog nog allt, busschaffören John satte på Rosa Helikopter på högsta volym och alla var helt galna, sjöng och skrek som bara den! vi hann även beta av lite Håkan Hällström och Daniel Adams-Ray på det hela!
Lördagen inleddes med brunch, pizza! Solade och badade vid poolen någon timme innan vi åkte ett gäng till Toy-market. Toy är en marknad som ligger 12 minuters gångväg från skolan och där säljs typ allt mellan himmel och jord och det är sjukt billigt! Köpte ett linne för 7 kr, en klänning för 35 kr och en topp för 25, vill poängtera att det var hyffsat "dyra" saker. När vi sen kom hem åt vi sjukt god middag och därefter drog vi till Art Caffé för att sedan bli upphämtade av bussen och iväg körda till kvällens utgång. Sjukt lyckad och rolig kväll med mycket dans, weehoo!
Idag, söndag, har vi bara tagit det lugnt, ätit brunch, hängt på mitt rum och för en halvtimme sedan kom jag + några andra hem från picknicken som jag skrev om för några dagar sen. Vi var i en galet stor park, åt popcorn och drack saft! Gick på upptäcktsfärd och tog lite bilder, men det var kul. Köpte en jättestor avocado för 2 kronor!
Den är faktiskt fett stor men det syns inte...

Nu är denna lyckade helg över och framför mig  har jag en vecka proppfull med plugg! Kul. 

Bilder från Toy och parken kommer!

2011-09-11 | 16:07:05 | Kenya 2011/12 | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback