Fredagen

00.23 och jag får äntligen tid att blogga! Hela helgen har gått jätte snabbt och det är redan måndag i morgon, eller idag.

I fredags efter skolan fick jag äntligen besöka barnhemmet New Life Home. Det är ett barnhem som bara ligger några minuter från skolan och där bor hemlösa barn mellan 0-3 år. Barn som lämnats utanför porten, hittats av polisen och sedan lämnats in, tvillingar som anses vara en förbannelse från gud, barn som ofta är HIV-positiva. Att vara där var roligt men också väldigt ansträngande. När jag går in genom en dörr, in till avdelningen där barn från 1.5-3 år går har jag helt plötsligt tre ungar slingrande kring mina ben med hopp om att jag ska bära upp dom. Tre barn som jag aldrig tidigare sett, som aldrig tidigare träffat mig. 

Jag befann mig till störst del på småbarnsavdelningen där barn från 4 månader till 1 år gick. Bar runt och matade en flicka på 8 månader vid namn Dina som var så galet söt! världens största ögon. Hade tyvärr ingen kamera med mig eftersom vi blivit tillsagda att inte ta med någon men Martina fick en bild i alla fall så visar den så fort hon skickar den! Det var ett ansträngande besök men något som jag kommer göra igen. Jag har redan frågat om man behöver förvarna innan man kommer och besöker dom igen men det behövdes inte. Det var bara att komma, volontärer var något som eftertraktades och afrikanska barn är galet söta.

Bilder kommer

2011-09-04 | 23:27:35 | Kenya 2011/12 | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback