Teambuilding

Ett dygn kändes som en evighet. Klockan 06.00 lördag morgon ringde klockan, 07.00 sitter vi i bussen på väg mot vårt mål, stället jag inte minns namnet på. Cirka en timmes bilfärd sedan var vi framme. Hela förmiddagen bestod av samarbetsövningar vilket säger sig självt när man befinner sig på teambuilding. Egentligen ganska tråkiga lekar som inte gav så mycket. Lunch och sedan inleddes den roliga kategorin. Jag har svingat mig över ett stup, jag har klättrat upp på en typ 20 meter hög pelare som svajade äckligt mycket för att det blåste, ställt mig upp och sedan hoppat rakt ut! Fråga mig inte hur jag vågade, höll bokstavligen på att dö där uppe men jag gjorde det och efteråt kändes det jäkligt bra.
På kvällen skulle alla vara sociala kring en lägereld. Idag pratade vi princip bara med vår boardingmentor om allt mellan himmel och jord och sedan rullade det hemåt. Hem till internatet. Vilket faktiskt var skönt. Sitter nu i min egna säng vilket också känns skönt. Är trött och vill sova men innan dess kommer ett gäng bilder från helgen!
Vårt fina VIP hus där jag, Maria, Amanda, Hanna och Elin bodde! Vi hade värsta turen, alla vart indelade 10 och 10 i sunkiga äckliga rum men så vart jag, Maria och Amanda över för i Kenya är man inte så bra på att styra upp saker och ting så såklart hade det blivit fel och vi stod till en början utan rum. Men efter någon timmes väntan fick vi bästa rummet och både Hanna och Elin kunde flytta in i vårt crib. Så medan 10-12 personer bodde i ett rum och delade på ett badrum bodde vi fem stycken i ett hus med TRE badrum, kök, vardagsrum och två sovrum, ganska nice!
Utsikt över savannen från vår veranda!





Man hjälpte varandra att vara säkerheten i det hela! Fett satsigt.








Jag tror inte ni förstår hur läskigt det var att stå där upp på en platta när knappt båda min fötter fick plats, 20 meter över marken, det blåste sjukt mycket och hela stången svajade galet mycket. Men det kändes jäkligt bra när man hoppade!



Det fanns även två till banor men vi hann aldrig pröva dessa...



Syns inte så jättebra men det lilla ni ser är ZEBROR!


GIRAFFER!





När man ser giraffer och zebror längst vägkanten finns endast en sak att säga, HELLO AFRICA!

p.s. i Kenya dricker man mycket thé. Vet inte hur många thé-raster vi haft under 1.5 dagar, förmodligen kan jag inte ens räkna dom på min ena hand...


2011-09-05 | 00:19:40 | Kenya 2011/12 | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Agneta

Härligt Manda! Modigt att du hoppade. Det ser ut som ni bor bra med pool och allt. Ha det kanon!

2011-09-05 // 06:39:00
» Evabritt Sundkvist

Hej Manda vad du går uppleva, modigt av dig att stå där uppe och hoppa bra gjort, ni bodde ju jättebra och gint med pool och allt. Starkt förstår jag med de små barnen men fint att ni går hå dit ha nu en bra vecka och kram till dig mormor

2011-09-05 // 07:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback