Andra måndagen

Idag började skolan på allvar, klagar dock inte. Började 14.00 och slutade 15.00 med chill swahili som enda lektion. Lärare Lazarus må vara en skön jäkel. 
"When we walk into this classroom, we leave all problems behind. Because life is good, I'll tell you that. Life is good." 
 

Planerade att gå till skolan idag men det har regnat hela natten så när jag började gå insåg jag ganska snabbt att jag inte skulle kunna gå... Dom så kallade trottoarerna bestod av lervälling och jag i mina flipflops gled runt som bambi på hal is så det fick bli bussen istället. Kom fram lagom till lunch, åt luchc, chillade fram till 14, hade swahili, chillade lite till fram till 16.20 då vi hade årets första Friskis & svettis, efter friskisen var vi några som gick över till Impala och sprang lite granna. Skönt men jooobbigt! Käkade middag på skolan - kachumbari, ris med kyckling + curry, galet gott med kachumbari, som jag saknat det! Enklast förklarat; tomat och gurkröra (?) sjukt gott är det i alla fall. Därefter var det 'måndagsmöte' och sedan hemgång. Ganska soft dag trots allt, imorgon desto värre. Börjar 8.30 och slutar 15.00, välkommen till verkligheten Manda! 
Ante-bror lekte massaj för ett tag sen och Mutuku tvättar mattor!

2012-08-27 | 21:02:09 | Kenya 2012/13 | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback