Äntligen framme!

För inte er som vet, jag är tillbaka i Kenya.
Flygresorna gick under kontroll men de må ha varit en av de segaste resorna någonsin, trodde aldrig vi skulle komma fram. De sju timmarna i Doha gjorde inte saken bättre, galet tråkig flygplats var det också!
Men sen slog klockan 06.26 och vi snuddade kenyansk mark åter igen. Genom passkontrollen, fick väskorna på dirren, går ut genom spärrarna och möts av en Leonie och sjungandes/dansandes kenyaner klockan 07.30 en söndagsmorgon, känns skönt att vara tillbaka! Tror firandet beror på Eid-day som firas idag, fastan är över!
Tog ett tag för dom nya peepsen att fixa med visum men runt hlav 9-9 tiden kunde vi lämna flygplatsen. Eftersom jag skulle hem till Faiza och PO blev jag hemskjutsad i en av de små bussarna, lyx! När vi kom fram öppnade Faiza dörren och PO kommer några minuter senare med färskt bröd och då blev det välkomstfrukost runt bordet, trevlans! Därefter tog jag en dusch och somnade på en gång och nu sitter jag och äter lite lunch! Vid tretiden kommer Faiza och hämtar mig sen ska vi iväg och handla lite saker och därefter till skolan och äta BBQ.
Kan sammanfatta det hela med att jag;
1. inte fattar att jag är tillbaka men att det
2. på något sätt känns bra.
På återseende kära Sverige!
mmmmmmmm, pizza (lök)

2012-08-19 | 12:59:26 | Kenya 2012/13 | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Robert Sundkvist

Härligt!



Tack för lunchen i fredags!

Nu ser vi fram mot att få följa dig ytterligare ett år från Kenya

och din härliga blogg!



" Glöm inte att 1+1 är 2 även i år!!!! MVG du vet! "



Kram Morbror Robban

2012-08-19 // 17:24:33
» Anonym

Kan inte fatta att du är där igen. Känns fortfarande overkligt och vi saknar dig redan massor. Puss & kram mammi och Emma

2012-08-19 // 17:56:54
» [email protected]

Ha det bra nu och hälsa Faiza och Po kram till dig

2012-08-21 // 15:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback