Gårdagen och dagen

Har fullt upp med att lära känna allt och alla därav dålig bloggning... Man vill ju hänga med och kan inte alltid lägga energi på datorn! Hur som. Igår slutade jag vid lunch, hängde kvar på skolan och när Christoffer och Isak hade håltimme gick vi till junction för att köpa skolböcker, trevlans. När jag kom tillbaka igen mötte jag Sanna som också ville till junction, jag gick tillbaka... Det var första dagen boardingelevena fick gå utanför murarna så det firades med en Smirre på Art med en massa andra trevliga människor. Saga och Paula fyllde år så man fick till och med vara ute till halv 10 (!). Jag skulle egentligen hem men sen kände jag att jag lika bra kunde hänga kvar och så fick det bli och trevligt var det. Kom hem strax innan 10 och då duschade jag princip bara och sen hoppade jag i säng. Lyckad dag och kväll.


Idag har det också varit fullspäckat! Började morgonen med en massa tråkig information om allt mellan himmel och jord gällande skolan. Allt från uppsatsmall till kursinnehåll. Efter lunch var det vanligt schema och jag fick kötta mig igenom engelska och matte, de två värsta ämnena!! Överlevde dock.
Christoffer fyller även år idag så efter skolan gick jag, Sanna och Moa till massaj-marknaden på junction och handlade en zebra på 4 hjul i present till honom, den är jättefin! Bild kommer. Vet inte hur många av dom som jobbade där som påstod att dom kände igen mig...... (HAHAHHAHAHHA NU BÖRJAR PAPEGOJA JÄKELN SNACKA.... och vissla!) Efter cruisa vi till Art och hängde lite med folket där och efter 45 minuter tog jag bussen hem, bytte om och sedan kom Christoffer, Anna, Sanna och hämtade upp mig sen åkte vi till en italiensk restaurang som heter Oseria där jag har varit fram tills nu. Åt en god pasta pesto med hemmagjord, italiensk glass till efterrätt, supergott och jättemysigt att bara vara vi 4 gamla lirare!

Just nu hänger jag och papegojan Kasu i vår ensamhet! Den nya rektorns fru fyller tydligen år så Faiza är på partaj och PO jobbar väl eller något liknande... Där bak i soffan befinner jag mig för tillfället! Fått önskemål om bilder på mitt nya casa (hus) och det kommer vill jag lova men har inte haft tid, men snart så! Kanske till helgen, håll ut där hemma.
Det här är första kvällen Kasu (papegojan) är hemma för den har tydligen varit hos några vänner till PO och Faiza över sommaren men trodde tusan inte den snackade såhär mycket. Underhålls för tillfället och visslingar och av "kaaasuuuu, kasuuuuU" dör lite. Den är fett cool för den är trespråkig. Swahili, engelska och svenska, inte alla papegojor som kan det. Jag ska lära den att säga "Hej Manda" så jag får ett välkomnande varje gång jag kommer hem. Återkommer när mitt uppdrag är slutfört, lär ta ett tag men vänta bara!
För övrigt håller dom på att renovera tennisplanerna genom att HANDMÅLA dem, tre gånger om. Flitigt!

2012-08-23 | 20:31:53 | Kenya 2012/13 | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» pappa

Coolt med pappegojan men gissar att den går att tröttna på. det kanske finns en anledning till att den bor i källaren.. pussar från pappa och Alma

Svar: nää den bor inte i källaren utan utanför mitt sovrum, toppen! puss
mandaqv.blogg.se

2012-08-23 // 22:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback