Söndagsfika hos familjen Brandt

Idag känns det som om jag hunnit med en himla massa medan jag knappt gjort någonting alls. Först gick jag och mötte upp Moa som också är dagelev vid yaya, vi skulle egentligen gå till barnhemmet och hänga lite men det blev lite stressigt så vi hann aldrig dit innan deras vila... Istället gick vi upp en sväng på Massaj-marknaden innan vi tog bussen till skolan, hängde där en stund innan vi gick till Java med Tinii och Greta. Chillade där en stund innan vi började gå hem mot familjen Brandt som skulle bjuda på söndagsfika för alla dagelever plus familj! Trevligt och mysigt. Åsa hade bakat hallongrottor, kärleksmums samt bullar som vi sedan åt ute i deras trädgård vid poolen, mysigt, mysigt! Efteråt skjutsade Lars hem mig och Moa och då lagade Faiza middag och vi sedan åt. Kycklinggryta, ris och sallad - riktigt gott! Pratade om allt möjligt, satte oss i soffan och drack lite te, pratade lite mer, kollade på TV och här sitter vi fortfarande... Imorgon börjar jag klockan 14.00 och slutar 15.00, LYX!
Tinii idag på Java!
 
Har för övrigt varit väldigt varmt idag men det började även regna från ingenstans på eftermiddagen, utöver det har det varit soligt och varmt vilket är sköööönt!

2012-08-26 | 20:06:34 | Kenya 2012/13 | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anonym

Vilken trevlig söndag ja regn det kommer det här också hela tiden men här blir det kallt så fort som regnet håller på några dagar. Men ha det nu bra och vilken lyx med bara en Tim lektion, men det är väl inte så varje dag??? Kramar till dig mormor

2012-08-27 // 06:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback