Personalfest och jag är icke bjuden

Imorgon är det Kenyas självsständighetsdag. 49 år sedan de blev ett självsträndigt land från Storbritannien vilket firas med röd dag för hela Kenyas befolkning utom gymnasieeleverna på svenska skolan... Slutar dock 10.50 sen ska det firas, stor födelsedag! 
Moa är ju förskolelärare och med andra ord ledig hela dagen så vi tänkte hitta på något, vad vet jag inte ännu. Alla lärare + local staffen har personalfest idag hemma hos rektorn, sjukligt svartsjuk är jag. Jag vill också vara med och äta julmat och dansa loss med alla lärare :( 
Så för tillfället är det bara jag och Kasuku här hemma och jag håller på att försöka plugga biologi vilket går åt pipan, så jäkla tråkigt. Men har prov imorgon så hade tänkt börja kötta nu! Förstår inte varför jag jämt måste plugga några timmar innan för att det ska bli något effektivt av det hela... nu är klockan liksom kvart i 10. Aja! Träning har jag även hunnit med, en timmes tennis och sedan power walk hem och lite styrka på det. Känns som att det gället att köra nu de sista dagarna innan lovet då jag antar att detta lov inte kommer bestå av speciellt mycket träning från min sida! Fast man kanske borde ta en tur eller två på stranden.... Lär ju hända Manda Stenqvist sisådär 0 gånger, man jag kan ju i alla fall försöka! 
PO bokade även nattåg till mig, Johanna och Axelina idag, så om 8 dagar åker vi till paradiset! Ska bli skönt med lite sol och bad, som om jag inte får tillräckligt med sol men oj vad jag längtar att komma till älskade Diani!

best place.

2012-12-11 | 20:06:32 | Kenya 2012/13 | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anonym

Manda plugga nu så du klarar provet!!!!!! Du vet vad mormor säger varje gång( plugg plugg ) du klarar det om du bara tar det lungt!!!!!!!!
Bussigt av Peo att hjälpa till men var skall ni bo igentligen????? Kommer Peo och Faiza att besöka er där. Eller är ni själva hela tiden?????? Lycka till nu med pluggande. Kramar mormor

2012-12-11 // 20:24:57
» hanna

HAHAHAHAHAH mandolf sista bilden, man tackar

Svar: <3
mandaqv.blogg.se

2012-12-11 // 23:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback