Samosas

Torsdag och åter igen en dag varm som bara den! Underbart. Idag har varit min jobbigaste skoldag på veckan, hade svenskaprov också vilket inte gjorde saken bättre. Men gick nog ganska bra så det är skönt! Annars hade jag en timmes håltimme som jag spenderade vid poolen med sol och bad, vet inte riktigt hur jag ska överleva mina håltimmar i Sverige, man kan ju inte undgå att man inte är bortskämd här nere...
Efter skolan var det Swahili Coocking och Samosas på schemat. Jag trodde att man slängde ihop det lite enkelt så att jag skulle hinna gå till Junction och ta ut pengar, men icke sa nicke. Tog hela två timmar att röra ihop skiten! Men gott var det, älskar Samosas alltså!
Detta är Samosas, vilket man ofta äter här nere. Vi gjorde Beef-samosas samt Vegetariska.
Beef är helt klart godast. Köttfärs, lök, koriander, ingefära och lite kryddor! SUPER.

2012-03-15 | 17:25:12 | Kenya 2011/12 | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» [email protected]

Gott ser det ut något att se fram mot när du kommer hem ha det bra Manda kramar till dig mormor

2012-03-15 // 23:54:34
» [email protected]

Gott ser det ut något att se fram mot när du kommer hem ha det bra Manda kramar till dig mormor

2012-03-15 // 23:56:02
» Emelie

Samosas in my <3

2012-04-04 // 14:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback