Länge sedan sist...

...men har helt enkelt inte orkat vara inne på datorn!
I fredags slutade jag tolv, favoritdag(!) skrev klart min U-lands debattartikel sedan drog jag, Christoffer, Axelina och Axel till Java och körde fredagsfika. Råkade köpa världens glassbomb som var till för två personer.... Lite felberäkning. Dock god men allt för stor! Efteråt kom Johanna och Amanda så då drog vi till Art och chillade där. Sedan drog jag, Johanna och Axelina till Bistron där vi mötte Max, Oscar och Hugo. Hängde med dom ett tag, upptäckte att vi missat middagen så då drog vi tillbaka till Art och käkade mat där. Mötte några bruds från skolan och vid 8 kom skolbussen och hämtade oss, åkte hem, bytte om, duscha och sen drog vi ut och prata med trevligt folks på ett ställe som heter Harlequin! Mycket bra fredag med andra ord.

Igår, lördags, gjorde vi princip ingenting. Låg och chillade vid poolen, Julia kom hit och hängde. Efter middagen tog vi en promenad till Junction och köpte glass. Förresten har Marabou landat i Kenya på självaste Nakumatt (bästa placet). Ganska coolt, står made in Sweden och grejer på! Slutade med att Julia sov över i mitt casa, mys!

Imorse var det tidig uppstigning vilket betydde tidig frukost. Bredde en smörgås till Picknick och sedan satte vi oss i en av minibussarna och drog iväg till Nairobi National Park. Vi skulle äta brunch på savannen omringade av exotiska djur, var beskrivningen.... Vart inte riiiiiktigt så, lökig smörgås till picknick och sedan timmar i en minibuss för att leta efter djur... Såg dock en noshörning, giraffer, zebror, gaseller, lejon och lite annat skit! Jag, Amanda, Johanna, Axelina och Julia fick en egen minibuss så vi lyssnade på musik och cruisa runt bland djuren. Ganska ballt att vara ute på "savannen" och sedan ha Nairobis höga byggnader i bakgrunden, ganska stor kontrast om man säger så!
När vi kom hem klippte jag och Amanda varandras hår så nu är alla slitna toppar borta. Efter var det världens godaste middag. KINAMAT! riktigt gött med vårrullar, ris, soya, wook och asgod kycklinggryta. Festmiddag! När vi ätit så höll jag bokstavligen på att sprängas av mätthet så jag, Mandzink, Axelina och Johanna (surprise) bestämde oss för att ta en kvällspromenad. Vi råkade gå fel och kom till en vändplan, fick gå tillbaka och kom bara till Junction. Men det var mysigt ändå!
Nu ligger jag uppe i Zebra och uppdaterar mig på Facebook-fronten, känns väldigt viktigt.....
Här var vi idag och hängde i flera timmar!

2012-03-11 | 18:18:09 | Kenya 2011/12 | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback